شهروندان مراقب کلاهبرداری افراد سودجو درباره بیمه سلامت باشند

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۸:۲۹:۰۴
کد خبر: ۶۳۳۰۸۹
شهروندان مراقب کلاهبرداری افراد سودجو درباره بیمه سلامت باشند
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هرگونه تماس حضوری و تلفنی با شهروندان با نام و بدون هماهنگی این اداره کل با نیت کلاهبرداری و اخاذی بوده و عموم مردم به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ خدیجه ابراهیم خانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از سوی بیمه سلامت استان هیچ مراجعه حضوری و تماس تلفنی برای بیمه سلامت همگانی با بیمه شدگان و شهروندان نشده است.

وی اظهار کرد: در روزهای اخیر و پس از ابلاغ بخشنامه جدید بیمه سلامت همگانی گزارش ها و تماس های فراوانی از سوی شهروندان مبنی بر تماس عده ای با عناوین مختلف در قالب ارائه خدمات تکمیلی در حوزه سلامت که خودشان را با نام نماینده بیمه سلامت معرفی کرده اند دریافت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: این اداره کل هیچ نماینده ای در این حوزه نداشته و این تماس ها با نیت کلاهبرداری و اخاذی از مردم بوده و شهروندان به این موضوع توجه داشته باشند.

این مسئول با رد هرگونه ارتباط کاری با این افراد از شهروندان خواست در مواجهه با این افراد ضمن حفظ هوشیاری کامل و درخواست کارت شناسایی معتبر از آنان و معرفی این قبیل افراد شیاد به پلیس و نیروهای انتظامی، با واحد رسیدگی به شکایات اداره کل بیمه سلامت استان و شماره تلفن 33134310 تماس بگیرند تا از سوء استفاده ی اشخاص سود جو جلوگیری شود.

ابراهیم خانی خاطر نشان کرد: هر گونه اقدام در رابطه با بیمه سلامت همگانی و برنامه های خاص این اداره کل از طریق مبادی رسمی اطلاع رسانی استان و رسانه های سراسری به شهروندان و بیمه شدگان گرامی اطلاع داده می شود و علاوه بر آن مراحل کاری برای ثبت نام و صدور دفترچه تنها از طریق دفاتر پیشخوان دولت معرفی شده از سوی این اداره کل به انجام می رسد.

پیش از این نیزافراد سودجود و فرصت طلب که خود را به عنوان نماینده بیمه سلامت معرفی می کنند اقدام مشابه ای را انجام داده بودند.

هم اکنون 452 موسسه تشخیصی درمانی شامل پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص و نیز مراکز درمانی با بیمه ی سلامت قرارداد داشته و به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند.

پیش از این مدیر کل بیمه سلامت استان، آمار بیمه شدگان تا پایان شهریور امسال را به تفکیک شهرستان های استان را به ترتیب زنجان 224 هزار 356، ابهر 72 هزار 5، خدابنده 153 هزار727، طارم 44 هزار 320، خرمدره 26 هزار 470، سلطانیه 28 هزار 2، ایجرود 37 هزار 834 و ماهنشان 34 هزار 821 نفر عنوان کرده بود.

هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز