محمدی:

بحران ناشی از عدم ایمن‌سازی شهر تهران جدی است

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۰:۲۶:۵۱
کد خبر: ۶۳۳۲۷۷
بحران ناشی از عدم ایمن‌سازی شهر تهران جدی است
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه بحران ناشی از عدم ایمن‌سازی شهر تهران جدی بوده بر ضرورت اجماع سران قوای مجریه و مقننه برای ارائه راهکاری در جهت ارتقای مدیریت کلان شهری تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، داود محمدی  در واکنش نسبت به اظهارنظر رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر اینکه تهران وضعیت مناسبی از لحاظ خطرپذیری ندارد و باید در مورد راهکارهای مناسب برون‌رفت از این شرایط با شهرداری همفکری و تعاملات بیشتری داشته باشیم، گفت: هم‌اکنون تهران به عنوان شهری که در یک منطقه زلزله خیز به ویژه در حاشیه البرز قرار گرفته، به دلیل وجود بافت‌های فرسوده از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده که این امر بسیار نگران‌کننده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سالهاست که متخصصان و صاحب‌نظران بارها ناایمن بودن تهران را گوشزد کرده‌اند، کما اینکه بر این مهم تاکید کرده‌اند که اگر اتفاقی در تهران بیفتد، خسارات ناشی از آن غیرقابل جبران بوده، بنابراین لازم است که هر چه زودتر در جهت ایمن‌سازی آن چاره‌اندیشی شود.

وی در انتقاد از عدم توجه دولت‌ها به موضوع ایمن‌سازی پایتخت، تصریح کرد: تاکنون در پی تغییر دولت‌ها، شهرداران مختلفی برای اداره شهر تهران انتخاب شده‌اند و کمیته‌هایی را برای رفع مشکلات حوزه شهری تشکیل داده‌اند، حتی در مقطعی از زمان نیز بحث انتقال پایتخت به شهرهای دیگری مطرح شده بود، اما می‌توان گفت در هیچ یک از دولت‌ها برای رفع مشکلات این شهر اقدام جدی صورت نگرفته است.

محمدی یادآورشد: در شرایط کنونی نیز که احتمال وقوع زلزله در تهران مطرح شده، کمیته‌هایی به منظور برنامه‌ریزی در جهت تقویت مدیریت بحران ایجاد شده، اما بر اساس آخرین اخبار، جلسات آنها به طور منظم برگزار نمی‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بحران ناشی از عدم ایمن‌سازی شهر تهران جدی است، بنابراین اتخاذ تدابیری در جهت رفع مشکلات ناشی از این معضل ضروری بوده، که این امر نیز در گرو اجماع قوای مجریه و مقننه بوده، تا راهکاری سازنده در جهت ارتقای مدیریت کلان شهری به ویژه در شهر تهران ارائه دهند، و از این طریق برای پیشگیری از خسارات ناشی از وقوع حوادث طبیعی برنامه‌ریزی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانه ملت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز