مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل شورای شهر تهران:

باید وظیفه شورای شهر به عنوان ناظر شهرداری اثبات شود

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۶:۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۳۳۵۰۱
باید وظیفه شورای شهر به عنوان ناظر شهرداری اثبات شود
مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص شعار شورای پنجم یعنی "شفافیت و ارائه برنامه" و نقش روابط عمومی و ارتباطات بین الملل در این شفافیت سخن گفت.

حسین نقاشی مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص شعار شورای پنجم  یعنی  "شفافیت و ارائه برنامه" و نقش روابط عمومی و ارتباطات بین الملل در این شفافیت گفت: در شورای شهر در طول این دو ماه اخیر از زمانی که به صورت غیررسمی آغاز به کار کردند و  جلسات به صورت رسمی برگزار می شد ، تلاش ها بر این بوده است تا شورا از مسیر اصلی خارج نشود.

او با بیان اینکه بحث شفافیت یک رویکرد مدنی است ادامه داد:  لیست امید  همیشه بر بحث شفافیت تاکید داشته است اما پیش از این شورای شهر در واقع جایگاه حقوقی و نظارتی خود را در تا حدی از دست داده بود.

نقاشی افزود: توجه داشته باشیم که بر مبنای قانون شوراها این شورای شهر است که نظارت و قانون گذاری در حوزه شهری را برعهده دارد، شورای شهر است که بر عملکرد شهرداری باید نظارت کند در ادوار گذشته متأسفانه فضای حاکم بر شورای شهر این بود که این تفاوت برجسته و مشخص میان نقش ها دیده نمی شد.

به گفته ی او  در حال حاضر با توجه به اینکه شورای شهر  نجفی را به عنوان شهردار انتخاب کرده است این شخص سیاستی  همسو با شورای شهر دارد دلیل نمی شود که ما از این مسیر عبور کنیم که این شورای شهر نظارت و قانون گذاری در شهر را برعهده دارد.

مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران ادامه داد: باید برند شورای شهر به عنوان نهاد فرادست و ناظر بر شهرداری و قانونگذار در حوزه شهری به رسمیت شناخته شود ، این یکی از وظایفی است که ما در ارتباطات بین الملل پیگیری خواهیم کرد و البته به معنای عمل به آن چیزی است که در ادوار گذشته به زمین گذاشته شده است.

او با تاکید بر اینکه شورا سیاسی نیست اظهار کرد: بحث ها  به صورت فرهنگی و اقتصادی در آن پررنگ است در طول این مدتی که مسئولیت اطلاع رسانی برعهده من بوده سعی کردیم در چارچوب نگاه سیاسی به معنای اینکه گروهی یا رسانه ای که متمایل بوده و رسانه ها را به همسو و غیرهمسو تقسیم نکنیم چرا که عملا بحث مدیریت شهری و اقتضای مدیریت شهری این نیست که فضای رسانه ای حول آن به رسانه های همسو و غیرهمسو تقسیم شود، هر چند مردم در انتخابات اردیبهشت 96 به یک نگاه و جریان سیاسی رای دادند و این نشان دهنده این است که این مدل و رویکرد در مدیریت شهری را می پسندند.

نقاشی تاکید کرد: طبیعتا احزاب و گروه های سیاسی در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی و مدیریت شهری دیدگاه و نظرگاه دارند و در انتخابات شرکت می کنند،  در مدیریت شهری هم این جریانات سیاسی بود و اصولگرایان حضور داشتند و مردم انتخابشان این بوده است جریان اصلاح طلب هم با رویکردها و شعارهایی که داشت به ویژه بحث شفافیت توانست مدیریت شهری  را برعهده بگیرد و طبیعتا از این منظر تابع رای مردم هستیم و این مسیر را پیگیری می کنیم.

او افزود: نکته ای که باید به آن توجه بیشتر شود در بحث امور بین الملل مفهومی به نام رسانه همسو و یا غیرهمسو نخواهیم داشت. 

او با بیان اینکه توقع شورای شهر و مدیریت ارتباط این است که رسانه ها تنها بازتاب دهنده چیزی که در شورای شهر می گذرد باشند ادامه داد: طبیعتا رسانه ها با انتقادات خوب در نقد مدیریت شهری بزرگترین کمک را به شورای شهر می کنند و این نگاهی که در شورای شهر و بحث روابط بین الملل وجود دارد شعار نیست،  کما اینکه تا به امروز هیچ محدودیتی برای رسانه های مختلفی که در حوزه مدیریت شهری با هر رویکرد سیاسی و مدیریت شهری بودند ایجاد نشده است و احساس می کنیم که این نقد بزرگترین کمک به شورای شهر است و برخلاف گروه ها و جریان های دیگر ما تلاشمان این است که هم اعضای شورای شهر و هم خودمان این مسیر را پی بگیریم که انتقادات را هر چند گزنده و تند هم باشد بودنش را به نبودنش ترجیح دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز