این بیماری ها موجب خون دماغ می شوند

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۶۳۴۰۹۹
این بیماری ها موجب خون دماغ می شوند
رئیس انجمن علمی راینولوژی ایران گفت: بعضی بیماری‌ها همچون سل، جذام و بیماری‌های التهابی در عروق می‌تواند باعث خونریزی از بینی شوند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ بیژن نقیب زاده در مورد علل خون دماغ اظهار داشت: این مشکل علل مختلف موضعی و سیستمیک دارد که هر کدام در جای خود نیاز به بررسی داشته و باید مورد توجه قرار گیرد. از علل سیستمیک که با خونریزی از بینی همراه باشد می‌شود به مشکلات انعقادی خون، هموفیلی، برخی بیماری های کبدی، مصرف بعضی داروها مثل آسپرین، تومورهای بدخیم و حتی خوش خیم، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشارخون اشاره کرد.

 

وی افزود: سن، جنس، محل زندگی، شرایط آب و هوایی و محیط جغرافیایی و به خصوص هوای خشک و آلوده و شرایط و محل کار، زمینه‌های ژنتیک و ارثی فرد ممکن است باعث خونریزی از بینی شوند که می‌تواند با علامت‌های مختلف همراه باشد.

 

وی گفت: خونریزی از بینی گاهی ممکن است خطرناک بوده و یا نشانه وضعیت وخیمی در بیمار باشد لذا در صورت خون دماغ و به خصوص تکرار آن باید حتما به پزشک مراجعه شود.

 

رئیس انجمن علمی راینولوژی ایران گفت: از علل موضعی خون دماغ می‌شود به ضربه به بینی، دست‌کاری بینی، التهاب، خشکی بینی انحراف تیغه بینی، وجود بعضی توده های خوش خیم یا بدخیم بینی، شکستگی قاعده جمجمه در تصادفات، اشاره کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی همچنین گفت: بعضی بیماری‌ها مثل سل، سیلفیس، جذام و بیماری‌های التهابی در عروق هم می تواند باعث خونریزی از بینی شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میزان

 

نظر شما