رییس پلیس پایتخت مطرح کرد؛

عملیات رعد پلیس ۶ درصد کاهش سرقت ایجاد کرد

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۲:۳۰:۱۶
کد خبر: ۶۳۴۳۵۰
عملیات رعد پلیس ۶ درصد کاهش سرقت ایجاد کرد
رییس پلیس پایتخت در حاشیه طرح رعد 4 از کاهش 6 درصدی سرقت و افزایش 17 درصدی کشفیات پلیس پایتخت در دو، سه ماه اخیر خبر داد.

به گزارش گروه انتظامی خبرگزاری برنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه نمایش مکشوفات طرح رعد 4 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لطف خدا و همت شبانه‌روزی همکارانم در کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری تهران بزرگ، چهارمین مرحله عملیات رعد4 با توانمندی همکارانم در کلانتری‌ها انجام شد و در48 ساعت گذشته حدود 158 مخفی‌گاه و پاتوق با همکاری مقامات قضایی شناسایی شد.

رییس پلیس پایتخت اضافه کرد: همچنین 372 نفر سارق و مالخر دستگیر و 14باند مهم سارقان منزل،‌ خودرو و مغازه نیز منهدم شدند. دراین طرح حدود 200 خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه نیز کشف شد.

وی با اشاره به سایر کشفیات عملیات رعد 4 اضافه کرد: حدود 30 قبضه سلاح جنگی، شکاری و قلابی نیز کشف شد که 24 قبضه آن‌ها سلاح جنگی و شکاری و 6 قبضه دیگر سلاح قلابی بود.

سردار رحیمی ارزش ریالی این کشفیات را بالغ بر شش میلیارد تومان دانست و ادامه داد: در این طرح همکارانمان در پلیس پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موفق شدند دو باند توزیع عمده مواد مخدر را کشف کنند و 307 کیلوگرم از این کشفیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر از یک باند بود و ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر نیز توسط کلانتری‌ها کشف و ضبط شد. همچنین322 توزیع‌کننده و خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

وی درباره کشفیات مربوط به کالا نیز گفت: سه باند قاچاق کالا نیز منهدم شدند که کشفیات آن‌ها شامل دارو، کفش، ریسیور و... بود که ارزش ریالی آن‌ها 4.5 میلیارد تومان است.

سردار رحیمی در ادامه افزود: بیش از 60 هزار سی‌دی مبتذل، مستهجن و بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت به اهداف اجرای طرح رعد اشاره کرد و گفت: در وهله اول تلاش ما در طرح این است که ریسک را برای مجرمان بالا ببریم، همچنین این طرح براساس نیازسنجی‌های شهروندان با رویکرد جامعه‌محوری پلیس انجام می‌شود و تلاش ما این است که محله به محله بتوانیم با مجرمان، متخلفان و قاچاقچیان برخورد کنیم و محله‌ها را پاک کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم با پلیس پایتخت گفت: انتظار ما این است که مردم به پلیس اطلاع‌رسانی کنند و اگر محل‌هایی که به عنوان مخفی‌گاه می‌شناسند آن‌ها را به پلیس معرفی کنند. پلیس آمادگی دارد با اطلاعاتی که مردم می‌دهند با مجرمان و متخلفان برخورد جدی انجام دهد.

سردار رحیمی به همکاری خوب دستگاه قضایی با پلیس اشاره کرد و گفت: قضات در نقاط مختلف تهران دادسرا و دادستانی همراهی بسیار خوبی با پلیس داشتند و از آن‌ها تقدیر می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا در بین مجرمان افراد غیرایرانی هم حضور داشتند یا خیر، گفت: بعضی از این افراد تبعه افغان بودند و گروه دو نفره‌ای از آن‌ها را دستگیر کردیم که اقدام به سرقت 200رأس گوسفند کرده بودند.

رئیس پلیس پایتخت درباره ادامه طرح رعد گفت: بعد از پایان این مرحله همکاران من کارهای اطلاعاتی برای شناسایی مالخران و سارقان را آغاز می‌کنند تا پس از آن، مرحله بعدی شروع شود.

سردار رحیمی به کاهش آمار سرقت‌ها و افزایش کشفیات اشاره کرد و گفت: به لطف خدا در دو، سه ماه اخیر سرقت‌ها در تهران شش درصد کاهش داشت و همچنین کشفیات با افزایش17 درصدی همراه بود.

سردار رحیمی در پاسخ سوال مبنی بر اینکه آیا پلیس دوچرخه  سوار در شهر اجازه تردد دارد گفت: فعلا مطلب و صحبتی نشده است در رابطه با این طرح. عکس آن موجود است ولی اجرایی نشده است. یک پیشنهاد بوده کار کارشناسی باید انجام شود و رده های مسئول باید نظر دهند در صورت تصویب سلسله مراتب فرماندهی ناجا قطعا اجرایی خواهد شد در غیر این صورت خیر.

رییس پلیس تهران در مورد راهپیمایی اربعین گفت: از صبح پنجشنبه راهپیمایی جاماندگان اربعین از سه محور شروع خواهد شد و از ساعت 7 صبح و پلیس در تهران بزرگ از میدان امام حسین به محورهای دیگر راهپیمایی اربعین به طور کامل طرح های انتظامی، امنیتی و ترافیکی را طراحی کرده و از ساعت 5 صبح در محل حاضر خواهند شد و تمام این محور را پوشش خواهیم داد و تلاشمان بر این است که یک فضای مطلوب و خوبی را برای اینکه مردم در راهپیمایی بهتر از سال های گذشته داشته باشند ایجاد کنیم. طرح آماده ارایه خدمت است و آماده باش پلیس تهران در روز اربعین صد در صد است و تمام یگان های انتظامی، راهنمایی و رانندگی و پلیس امنیت که به طور نامحسوس این برنامه را دارند تدارک بسیار دیده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز