اخراج شبانه هشت مامور شهرداری در سنندج به شورا کشید

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۱:۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۳۴۶۸۹
اخراج شبانه هشت  مامور شهرداری در سنندج به شورا کشید
شهرداری مرکز استان کردستان این هفته خبر ساز شد آنهم با اخراج ناگهانی ۸ نفر از نیرو‌های اجرایی شهرداری. در این باره رئیس شورای شهر سنندج گفت: متأسفانه عوامل اجرائیات شهرداری حرکتی تأسف‌باری انجام دادند و این عمل بازخورد خیلی منفی برای شوراو مسئولان شهری و حتی بازخورد منفی خارج از شهر و استان داشت.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری برنا، جلال شریعتی رئیس شورای شهر سنندج امشب در جلسه رسمی اعضای شورای شهر که با محوریت بررسی مصوبات و مکاتبات کمیسیون‌ها در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: پروژه بلوار کردستان خواسته خود شورا بوده و اصرار بر این بود عملیات این پروژه در مردادماه شروع شود، اما چون پروژه جلوه خاص و جلب توجه نداشت مدیریت وقت شهرداری انگیزه‌ای برای کار نداشت و در واقع در زمان شادمان هیچ فعالیت عمرانی انجام نشد و اکنون ما را متهم می‌کنند.

وی گفت: پروژه میدان قرآن به همت پیمانکاران شروع شده و کار به قوت ادامه دارد و هیچ خلاء در روند کار به وجود نیامده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شورای شهر سنندج با بیان اینکه تمام پروژه‌ها با قوت در حال ادامه کار هستند، تصریح کرد: پروژه میدان ۱۲ فروردین المان بد منظری داشت و در شأن میدان نبود و شاید تعلل به‌دلیل نبود درآمد شهرداری بوده و اگر پروژه‌ای لنگ و دچار وقفه شده معرفی کنید تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

دلیل اخراج ۸ نفر از نیرو‌های اجرایی شهرداری سنندج


وی با اشاره به اخراج ۸ نفر از نیرو‌های اجرایی شهرداری سنندج ادامه داد: متأسفانه عوامل اجرائیات شهرداری حرکتی تأسف‌باری انجام دادند و این عمل بازخورد خیلی منفی برای شورا، مدیریت شهرداری، شهردار و مسئولان شهری و حتی بازخورد منفی خارج از شهر و استان داشت.

شریعتی با بیان اینکه این عمل ناعاقلانه بوده افزود: برای این ۸ نفر پرونده تشکیل شده و مفتوح است و کیفر خواست صادر شده و این افراد با قرار وسیقه آزاد و بلاتکلیف هستند.

وی با اشاره به توسعه ساخت و ساز غیر مجاز اظهار کرد: این ۸ نفر نزد بنده آمدند و قسم خوردند که آن شب مسئول مربوطه (آقای حیاتی) دستور داده که باید امشب کاری کنید که در تمام شهر صدا بدهد و باید این مسئله ریشه‌یابی شود و بدانیم چرا این دستور داده شده و با دستوردهنده چه برخوردی صورت می‌گیرد.

هیچ‌کسی نمی‌تواند ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج را به صفر برساند


رئیس شورای شهر سنندج گفت: پس از این اتفاق یکی دو هفته کارکنان اجرایی دست به عصا حرکت می‌کردند و جرأت برخورد نداشتند؛ هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند که اگر شهردار یا مسئول اجرائیات باشد، می‌تواند ساخت و ساز غیرمجاز را به صفر برساند چراکه باتوجه به قوانین و شرایط اجتماعی این امر غیرممکن است.

وی با اشاره به  پرداخت نکردن  حقوق کارکنان شهرداری گفت: پرداخت نکردن حقوق و مزایا ربطی به کم‌کاری، توانایی و ناتوانی شهردار و سرپرست شهرداری ندارد و این امر در سطح کشور اتفاق افتاده و همه دچار این مشکل هستند چراکه مالیات بر ارزش افزوده در نرم‌افزار تغییر کرده و با این تغییر، ایراداتی برای پرداخت استان‌ها به وجود آمده و مختص استان و شهر سنندج نیست.

رئیس شورای شهر سنندج با بیان اینکه کم و کاستی در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری قطعاً در آینده نزدیک جبران می‌شود، گفت: کسانی که ادعا می‌کنند در گذشته نفوذ داشته‌اند و به‌صورت ویژه اعتبارات جذب می‌کردند بیایند و این ادعا را اثبات کنند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز