یادداشت؛

مظلومیت مضاعف امیرکبیر

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۸:۳۷:۲۳
کد خبر: ۶۳۵۳۴۰
مظلومیت مضاعف امیرکبیر
مجید فراهانی-عضو شورای شهر تهران

در اربعین حسینی(ع) ودر حرم سرور آزادگان جهان حضرت حسین ابن علی(ع) پس از فراغت از زیارت سالار شهیدان و یاران باوفایش به دنبال مزارمیرزا تقی خان فراهانی امیرکبیر بودم تا با عرض ادب و ارادتی به ایشان نمایم که خدماتش برکاتی برای ایران عزیزمان و وجوش افتخاری برای همه ایرانیان به ویژه اهالی فراهان و من کوچکترین است،این جست و جو اما به علت قرار گرفتن مزار امیر دربخش زنانه حرم منجر به زیارت نشد و حسرتش بر دل ماند.

مرقد امیرکبیر درست در حجره جنوب شرقی صحن ، یا حیاط مسقف شده فعلی حرم سید الشهدا(ع) ، قرار دارد که اکنون محل زیارت بانوان است،به عبارت دیگر کسانی که در صف نخست نماز جماعت، در مکان مسقف شده کنونی بایستند،مرقد #امیر_کبیر در موازات شانه چپ آنها جای می گیرد . در حال حاضر پس از مرمت های جدید ، سنگ مزاری برای ایشان ، روی دیوار حجره نصب شده ، تا نشانی از آن بزرگ مرد باشد.

پس از دیدار با شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی (ع) خصوصی با ایشان صحبت کردم که ودرخواست نمودم سنگ مزار مناسب و اطلاع رسانی در خور شانی برای مزار امیرکبیر معمول شود که ایشان این موضوع را منوط به هماهنگی های بعدی کرد و امیدوارم این مهم با مساعدت ایشان هر چه زودتر به انجام رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز