سردار رحیمی خبر داد؛

پاتک پلیس به ۱۲۳ سارق و متهم سابقه‌‌دار /تهران را برای مجرمان ناامن می‌کنیم

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۱۳:۵۹:۰۱
کد خبر: ۶۳۷۲۹۰
پاتک پلیس به ۱۲۳ سارق و متهم سابقه‌‌دار /تهران را برای مجرمان ناامن می‌کنیم
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه ریسک انجام جرم در تهران را بالا برده ایم، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۱۲۳ سارق سابقه‌دار در طرح پلیس اگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه سردار حسین رحیمی گفت: در راستای طرح‌های ضربتی پلیس تهران بزرگ، امروز شاهد گوشه‌ای از فعالیت پلیس آگاهی در برخورد با سارقان خشن و انهدام باندهای سرقت و کیف‌قاپی هستیم که فعالیتشان در مرکز و شمال پایتخت دنبال می‌شد.و با انجام سرقت های متعدد محیط را برای شهروندان ناامن کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه کاراگاهان پلیس آگاهی‌، موفق به دستگیری 123 سارق سابقه‌دار که در قالب 33 باند بزرگ اقدام به سرقت، کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی، سرقت به عنف و همچنین فعالیت در باندهای قاچاق کالا در سطح شهر تهران می‌کردند، افزود: یکی از باندهای منهدم کنند، افزود‌: در عملیات شب گذشته، باندی بود که اعضای چهار نفره آن اقدام به سرقت‌های گسترده موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران می‌کردند. در بررسی‌های پلیسی مشخص شد اعضای این باند چهار نفره علاوه بر سرقت موتورسیکلت، اقدام به قاچاق موتورسیکلت‌های تقویت شده به پایتخت کرده و بعد از خورد کردن موتورسیکلت‌ها، بار دیگر آنها را با مدارک جعلی به متقاضیان می‌فروختند؛ انهدام این باند 4 نفره و کشف موتورسیکلت‌های مکشوفه از آنان، برگ زرینی بر فعالیت‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام پنج باند قاچاق کالا در تهران خبر داد و افزود: این باندها در زمینه قاچاق لباس، کیف و کفش و لوازم منزل فعالیت می‌کردند که ارزش اموال مکشوفه از آنان، بیش از هفت میلیارد تومان برآورد شده است.

رحیمی با اعلام اینکه یکی از موضوعات جدی پلیس تهران، برخورد با محکومان و متهمانی است که در طی دوران محکومیت، با تأمین قرارهای جعلی و همچنین ارائه سندهای فاقد اعتبار، موفق به کسب مرخصی از زندان شده‌اند، افزود: بررسی‌ها نشان می‌داد بسیاری از این متهمان بعد از دریافت مرخصی، دیگر به زندان مراجعه نکرده و با زندگی زیرزمینی و مخفیانه، بار دیگر فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر می‌گرفتند. در عملیاتش بب گذشته پلیس آگاهی، مأموران موفق شدند 15 نفر از مجرمان فراری را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سؤال خبرنگار ی درباره استمرار طرح‌های محله محور در سطح شهر تهران افزود: اجازه نمی‌دهیم پایتخت محل امنی برای مجرمین و سارقان باشد. فعالیت مجرمان زیر ذره‌بین پلیس است و همه مجرمان حتی با یک فقره سرقت، بارها از سوی کارآگاهان و مأموران پلیس مورد بازیابی و بررسی قرار می‌گیرند تا دیگر جذب باندهای تبهکاری نشوند.

وی درباره زمان فعالیت مجرمان نیز گفت: مجرمان از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به اموال شهروندان دست درازی کنند. نمی‌توانیم برای وقوع جرم، ساعت و زمان مشخصی را در نظر بگیریم اما بر طبق نقشه‌های پلیس پیشگیری، در بحث سرقت به ویژه سرقت منازل در شمال تهران با آمار بالایی روبرو هستیم. مجرمان به دلیل وجود اموال با ارزش و همچنین مقدار زیادی پول و طلا که متأسفانه شهروندان در خانه خود نگهداری می‌کنند، ترجیح می‌دهند برای سرقت به خانه‌ها و آپارتمان‌های شمال تهران مراجعه کنند.

رحیمی تصریح کرد: مجرمان مترصد فرصت هستند تا از کوچکترین غفلت مالکان استفاده کرده و اقدام به سرقت کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره طرح های ضربتی پلیس نیز گفت: اجرای طرح‌های پلیسی برای برخورد با سارقان، مجرمان و تبهکاران تا زمان ریشه‌کن کردن مجرمان ادامه دارد. ‌با همه ظرفیت و توان، با افتخار اعلام می‌کنیم دستوری که مقام معظم رهبری درباره تحول در کلانتری ها اعلام کرده اند، با جدیت در تهران و در سطح کلانتری ها دنبال می شود. مصمم هستیم که جرم در تهران کنترل و ریشه‌کن شود.

وی با اعلام اینکه جرایم خرد و خفت‌گیری‌ها بیشترین آمار را در سطح جرایم تهران بزرگ به خود اختصاص داده است، افزود: این قبیل جرایم بیشتر توسط معتادان و خرده فروشان مواد مخدر انجام می شود. از مسئولیتی که در امر مبارزه و درمان اعتیاد فعال هستند، خواهش می کنم سازوکارهای مناسبی برای نگهداری از معتادان در نظر بگیرند تا این افراد بعد از جمع‌آوری، در کمپ‌ها و مراکز بازپروری نگهداری شوند و بعد از درمان، بار دیگر به جامعه برگردند.

رحیمی به افزایش گشت‌های پلیس و پلیس امداد در ساعت‌های پایانی شب اشاره کرد و گفت: نگرانی مردم در برخورد با سارقان موتورسوار، نگرانی به جایی است، به همکارانم در یگان‌های تخصصی پلیس امداد، پلیس آگاهی و همچنین کلانتری‌ها مأموریت داده‌ایم تا با افزایش گشت‌های موتوری به ویژه در محله‌هایی نزدیک ترمینال‌ها، مراکز خرید و مراکزی که از روشنایی کمتری برخوردار هستند، امنیت را به مردم هدیه داده و محیط را برای فعالیت مجرمان ناامن کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز