جوان ترین مدیر میانی دولت در گفت و گو با برنا:

حضور جوانان در دولت کمک نیست، یک ضرورت است/ دهه های بعد قطعا دچار بحران جایگزینی مدیریت خواهیم بود

۱۳۹۶/۰۸/۲۸ - ۰۶:۵۱:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۳۳۶
حضور جوانان در دولت کمک نیست، یک ضرورت است/ دهه های بعد قطعا دچار بحران جایگزینی مدیریت خواهیم بود
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان گفت: در دهه های بعد قطعا در بدنه میانی و بدنه بالایی دولت دچار مشکل مدیریت خواهد شد و شاهد بحران جایگزینی در دولت خواهیم بود.

 امید محدث، جوان ترین مدیر میانی دولت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص اهمیت حضور و نقش جوانان در بدنه دولت گفت: حضور جوانان در دولت کمک نیست یک ضرورت است، در دهه های بعد قطعا در بدنه میانی و بدنه بالایی دولت دچار مشکل مدیریت خواهد شد و شاهد بحران جایگزینی در دولت خواهیم بود.

به گفته او جایگزینی جوانان در بدنه دولت باید طی یک برنامه ریزی  انجام شود، باید آنان را در بدنه دولت پرورش دهیم و با کار و تجربیات آشنا کنیم اگر  این کار را نکنیم قطعا دچار مشکل خواهیم شد و احتمالا باید به بازنشستگان رجوع کنیم و این سن بدنه دولت را بالا می برد، همچنین آشنایی نداشتن به نگاه و مسائل نو در جامعه را روبرو خواهیم بود و این خسرانی علیه دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

او با اشاره به آخرین وضعیت تفکیک وزارت ورزش از جوانان گفت: این لایحه در مجلس و کمیسیون  اجتماعی است که آن را پیگیری خواهیم کرد، بیش از هر چیز امیدوارم این تفکیک صورت بگیرد چرا که مسأله جوانان یک مسأله میان بخشی است و در صورتی که مطالبات جوانان تنها ذیل یک معاونت در یک وزارت پیگیری شود امکان پذیر نخواهد بو و این ظلمی به مسئله جوانان است.

محدث افزود: در بحث نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی جوانان نمی توانیم به وزارتخانه ها و دستگاه های دیگر ورود پیدا کنیم و بگوییم چرا تکالیف تان را انجام ندادید و صرفا در حد نظارت می توانیم عمل کنیم، نمی توانیم به یک وزارت بگوییم چرا تکالیفت در حوزه جوانان را انجام ندادی؟ اما زمانی که جایگاه معاونت ریاست جمهوری داشته باشیم، نقش کاملا تفاوت پیدا می کند.

او اظهار کرد: زمانی که سازمان دوباره تشکیل شود به عنوان متولی امور جوانان که بالاتر از سطح معاونت وزیر است میتوان مطالبه و پیگیری کرد و عدم انجام این مصوبات را  گزارش داد و براساس آن دستگاه ها و وزارت خانه ها را ارزیابی و سنجش کرد و بزرگترین کمک بحث مالی و اعتباری بودجه است که جزو مسایلی است که به لحاظ اداری در درون مجموعه مفید است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با اشاره به روند تفکیک وزارت خانه در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه تفکیک وزارت خانه یک لایحه کلی است که ذیل انتزاع سه وزارتخانه  سازمان ملی جوانان  مطرح شده، درحال حاضر ضرورت احیای سازمان باید برای مجلس مشخص و روشن باشد، اگر مسئله جوانان مسأله مهمی است و ما در سالیان آینده می خواهیم آن را را تبدیل به گفتمان کنیم، نیازمند این هستیم که جوانان وارد عرصه شوند امروز ما جامعه جوان و مسایل نو پدیدی داریم که مختص به جوانان است؛ کسب و کارهای نوپدید و فضای مجازی مسایلی است که ایجاب می کند سازمان را مستقل کنیم.

او ادامه داد: نمایندگان مجلس باید این مسأله را درک کنند که اگر قرار است در دوره های بعد به کارشان ادامه دهند و مسایل را پیگیری کنند نیازمند حضور جوانان در دولت و توجه به مطالبات آنان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز