ارسال پیامک جعلی برای کاربران واتس آپ

۱۳۹۶/۰۸/۲۸ - ۱۲:۵۴:۱۷
کد خبر: ۶۳۸۸۸۸
ارسال پیامک جعلی برای کاربران واتس آپ
طبق گزارش‌های متعدد، بسیاری از کاربران برنامه واتس‌اپ اخیرا پیامک‌هایی با متن «اشتراک شما رو به پایان است» دریافت کرده‌اند. در ادامه این پیامک‌ها نیز از کاربران خواسته می‌شود که لینک زیر متن را لمس کرده و با پرداخت 99 پنی، اشتراک مادام‌العمر خود را دریافت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، با این حال، واتس‌اپ اعلام کرده که این دسته پیامک‌ها کاملا جعلی هستند و به‌منظور کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی کاربران طراحی شده است. دریافت چنین پیامک‌هایی ابتدا توسط کاربران توییتر گزارش شد.

شرکت Cyber Protect که وظیفه حفاظت از کاربران و کسب وکارها در مقابل جرایم سایبری را برعهده دارد در پاسخ به سوالات یکی از کاربران توییتر درباره این پیامک‌ها نوشت: «این پیامک جعلی است و جنبه کلاهبرداری دارد. واتس‌اپ در ازای سرویس‌دهی به کاربران هیچ گونه حق اشتراکی دریافت نمی‌کند و این برنامه به صورت کاملا رایگان برای کاربران سراسر دنیا ارائه می‌شود. در چند روز گذشته گزارش‌های متعددی در رابطه با این دسته از پیامک ها دریافت کرده‌ایم و از کاربران می‌خواهیم که بر روی لینک‌هایی که در این پیامک‌ها وجود دارند کلیک نکنند.

به‌نظر می‌رسد این پیامک‌های جعلی با ایمیل‌هایی که جولای امسال برای کاربران واتس‌اپ فرستاده شدند هم ارتباط مستقیمی دارند. جولای امسال یک سری ایمیل جعلی برای کاربران واتس‌اپ ارسال شده بود که در آنها نیز از کاربر خواسته می‌شد اشتراک واتس‌اپ خود را تمدید کند. پلیس مبارزه با کلاهبرداری‌های اینترنتی در واکنش به این ایمیل‌ها اعلام کرد که در صورت مشاهده چنین ایمیل‌هایی، از کلیلک بر روی آنها خودداری کرده و ترجیحا آنها را حذف یا گزارش کنید. در صورتی هم که بر روی لینک این ایمیل‌ها کلیک کردید، سریعا یک آنتی‌ویروس بر روی دستگاهتان نصب کرده و از آلوده نشدن دستگاهتان به باج افزار اطمینان حاصل کنید./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز