معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

نهادهای مدنی در روستاها و شهرستان ها باید تقویت شوند

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۱۰:۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۴۰۱۲۱
نهادهای مدنی در روستاها و شهرستان ها باید تقویت شوند
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اعتبارات را به سمت شهرستان ها سوق می دهیم زیرانهادهای مدنی در روستاها و شهرستان ها باید تقویت شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد مهدی تندگویان ، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه شورتی اداری اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان گفت:درمدتی که بنده مسئولیت ساماندهی امور جوانان را قبول کردم با نمایندگان جوانان ١٥ استان دیدار داشتم و با دغدغه های آنان از نزدیک آشنا شدم. 

تندگویان ادامه داد: لایحه تفکیک ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی است و ما تابع تصمیمی هستیم که مجلس در این خصوص خواهد گرفت، اما با جدیت پیگیر این موضوع از مجلس هستیم. 

او ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات حوزه جوانان نبود سیاست گذاری و چشم انداز است، به موازات پیگیری تفکیک  ورزش از جوانان در حال ساختار سازی و سیاست گذاری برای  جوانان هستیم.

معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: اقای سلطانی فر زمان زیادی را برای جوانان اختصاص می دهد ، هرهفته جلساتی با جوانان با حضور وزیر انجام میگیرد ، اقای سلطانی فر مدیران حوزه جوانان را بنا به عملکردشان تشویق و توبیخ میکند یعنی موضوع جوانان توسط وزیر ورزش و حوانان جدی گرفته می شود.

او ادامه داد: موضوع جوانان یکی از  دغدغه های کل کشور است ، مدیران جوان کمی تربیت کرده ایم الان وقتی میخواهیم انتصابی انجام دهیم دوباره به سراغ مدیران نسل اول انقلاب می رویم چون این میدان به جوانان داده نشده که الان هم بتوانند  به عنوان مدیران میانی سرکار بیایند . 

تندگویان ادامه داد:بعد از انقلاب جوانان بودند که اداره کشور را بدست گرفتند و در دوران جنگ هم این جوانان بودند که با حضور خود جنگ را به خوبی کنترل کردند. 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت:معرفی وزیر جوان و استفاده از مدیران جوان در بدنه وزارت خانه ها نشان از جدی گرفته شدن حوزه جوانان توسط دولت است . 

او ادامه داد:در شهرستان ها باید این انگیزه را در جوانان ایجاد کنیم تا به سمت ایجاد تشکل های مختلف بروند. باید این انگیزه را در جوانان شهرستان ها ایجاد کنیم تا به سمت تشکل ها بیایند ، در شهرستان ها ظرفیت های بالایی برای فعالیت سمن ها وجود دارد . 

تندگویان ادامه داد:دراستان ها باید برون سپاری صورت گیرد یعنی پروژه های مختلف به جای سپردن به پیمانکاران به دست سمن ها و جوانان بسپاریم ،جوانان روزی در شهرستان ها موفق خواهند بود که با ایجاد سمن های قوی به سراغ استاندار بروند و آن موقع مطالبه گری کنند . 

او در ادامه گفت:از روز اولی که به عنوان معاون ساماندهی امور جوانان انتخاب شدم لیستی از استان هایی تهیه کردم که توجه کمتری به انها می شد و سفر به ان ها را در اولویت قرار دادم. 

تندگویان در پایان گفت:اعتبارات را به سمت شهرستان ها سوق می دهیم زیرانهادهای مدنی در روستاها و شهرستان ها باید تقویت شوند ،به جوانان باید مشاوره دهیم ، باید به ان ها بگوییم که به عنوان مثال در شهرستان ها درحوزه گردشگری فعایت کنند ، با مشاوره جوانان این احساس را میکنند که جدی گرفته شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز