معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبرداد؛

کمک ۱۰میلیاردی سمن ها به زلزله زدگان/ اجازه نخواهم داد سمن ها به سمت و سوی سیاسی بروند

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۷:۴۴:۴۹
کد خبر: ۶۴۲۶۵۷
کمک ۱۰میلیاردی سمن ها به زلزله زدگان/ اجازه نخواهم داد سمن ها به سمت و سوی سیاسی بروند
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کمک 10 میلیاردی سمن ها به مردم زلزله زده غرب کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد مهدی تندگویان ، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه با سمن های استان کرمان و گیلان گفت:در دیدارهایی که باسمن های استان های مختلف داشتم به مشکلات سمن ها اشراف پیدا کردم .

تندگویان در ادامه گفت:تشکر ویژه ای از سمن ها برای کمک به مناطق زلزله زده میکنم ،در حدود ١٠ میلیارد تومان کمک توسط سمن ها برای کمک به زلزله زدگان جمع شد ،این اتفاق نشان از اعتماد مردم به سازمان های مردم نهاد جوانان است ،نشان دادیم در مقاطعی که مردم به کمک نیاز دارند سمن ها می توانند بدون کمک دولت این کار را به خوبی انجام دهند.

او در ادامه گفت:در خواست من از مجامع سمن ها این است که فعالیت های خودشان را با تشکیل شبکه های مناسب نشان دهند تا بتوانند خودشان را به خوبی به مردم ، دولت و مجلس معرفی کنند.

تندگویان ادامه داد: من ارزش سمن های جوانان را خیلی بالاتر از موضوعات سیاسی می دانم و اجازه هم نخواهم داد تا سمن ها به سمت و سوی سیاسی بروند.
او ادامه داد:تفاهم نامه ای بین سلطانی فر و رحمانی فضلی ایجاد خواهد شد تا طبق آن صدور مشکل صدور شناسه سمن حل شود.
تندگویان در ادامه گفت:با نهاد ها و سایر وزارت خانه ها در تعامل هستیم تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای فعالیت سمن ها ایجاد کنیم ،مکاتبه ای با استانداران در حال انجام است تا بتوانیم زمین و امکانات مربوط به حوانان را در استان ها پس بگیریم .
معاون ساماند هی امور جوانان ادامه داد: انتظار من از مدیران استانی و مدیران کل این است که برای کسب امتیاز و اختیارات برای جوانان پشت در استانداران و فرمانداران بایستند تا بتوانند موفق باشند نه اینکه منتطر بمانند تا ببینند استاندار چه کاری برای جوانان انجام خواهد داد .

او ادامه داد:تا دو ماه دیگر نحوه برخورد با خانه های جوانان به استان ها ابلاغ خواهد شد اما جوانان هم بدانند که خانه جوانان درهر استان برای همه جوانان استان برای انجام امور مربوط به جوانان است و سمن ها نیز قسمتی از جوانان هستند .

تندگویان ادامه داد:در حال تعامل با وزارت صنعت ، معدن و تجارت هستیم تا بتوانیم موضوع برگزاری نمایشگاه برای سمن ها را نیز تسهیل ببخشیم .

او ادامه داد:در موضوع طرح های ملی نیز تا پایان امسال چندین دوره توان افزایی برای سمن ها در کل کشور انجام خواهد شد .

تندگویان ادامه داد:ما به دنبال آن هستیم تا بتوانیم جوانان را با دور کردن از آسیب های اجتماعی به سمت کارافرینی و تاسیس پایگاه های اقتصادی سوق دهیم .

او ادامه داد:درحال رایزنی با بانک ها هستیم تا بتوانیم تسهیلاتی تا سقف ١٠٠میلیون تومان برای سمن های کارآفرینان در نظر بگیریم .

تندگویان در پایان گفت:در شوراهای شهر و روستا حدود ١٠٠٠جوان با رای مردم حضور دارند یعنی مردم به حضور جوانان اعتقاد دارند. دولت نیز با انتخاب وزیر جوان نشان داد حوزه جوانان را جدی گرفته است همچنین شاهد حضور جوانان در وزارت خانه های مختلف هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز