رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در بازدید از منطقه ۴:

منطقه ۴ شهرداری تهران، معضلاتی به عمق برج سفید تا خاک سفید دارد

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۱:۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۴۳۵۹۸
منطقه ۴ شهرداری تهران، معضلاتی به عمق برج سفید تا خاک سفید دارد
رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در ادامه بازدیدهای خود از مناطق مختلف شهر تهران از منطقه 4 بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه و نظارت در ادامه بازدیدهای خود به بازدید از منطقه 4 رفت.

فراهانی در ابتدای بازدید خود در نشست صمیمی با دبیران شورایاری های محلات منطقه 4 گفت:خداوند را شاکرم که در چنین ایام مبارکی و در هفته بسیج و همچنین در آستانه روز دانشجو توفیق دیدار با مدیران شهری منطقه 4، شورایاران و دبیران شورایاری در خدمت دوستان هستیم. همه ما هدف مشترکی داریم و آن هم خدمت به مردم است. فلسفه این جلسه آن است که ما به بررسی وضع موجود بپردازیم و با امکاناتی که وجود دارد باید برنامه ریزی های مناسبی صورت بگیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در آستانه فصل بودجه هستیم و مشکلات موجود در کمیته بودجه و نظارت بررسی خواهد شد؛ پس از آن به کمیسیون مربوطه خواهد رفت سپس درصحن شوراتصویب خواهدشدوبه شهرداری ابلاغ میشود. 

وی ادامه داد: برای ما مهم است که بدانیم مشکلات کلان به چه صورت است و همچنین میزان پیشرفت پروژه ها برای ما اهمیت دارد. از این رو سعی می کنیم مهم ترین چالش ها را بشنویم تا بتوانیم قدمی برای بهبود شرایط برداریم. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت با اشاره به مشکلات موجود در منطقه 4 عنوان کرد: منطقه 4 از بسیاری شهرهای بزرگ کشور جمعیت و وسعت بیشتری دارد.

فراهانی ادامه داد: منطقه 4 تهران نزدیک به یک میلیون جمعیت دارد.این منطقه یک شهرباهمه مختصات خوداست. منطقه 4 مهاجر پذیرترین و پر ساخت و ساز ترین منطقه تهران است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: این منطقه همچنین دارای آسیب های اجتماعی بسیاری است. وجود نابرابری اجتماعی و وجود محلاتی مانند برج سفید تا خاک سفید نشان می دهد که این محله فضاهای بسیار زیادی را پوشش می دهد.

فراهانی در ارتباط با ویژگی های خاص منطقه 4 عنوان کرد: مهم ترین ویژگی این منطقه وجود فرصت های بسیار زیادی موجود در آن است. با مطالعه ای که روی مناطق شهر تهران شده است می توان گفت منطقه 4 سرزمین فرصت ها است و شرایط مساعد برای سرمایه گذاری وجود دارد و می تواند به قطب گردشگری کشور و توریست های بین المللی تبدیل شود.

وی افزود: بر این اساس زمینه های وسیعی در منطقه 4 وجود دارد البته سرمایه گذاری هایی در گذشته وجود داشته است از این رو این منطقه الگویی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی می تواند باشد.

این عضو شورای شهر با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری منطقه 4 شهرداری تهران بیان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در پروژه های شهری هستند ، از پتانسیل های منطقه 4 برای سرمایه گذاری باید به استفاده شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به دلیل علاقه سرمایه گذاران به حضور در پروژه های شهری گفت: از آن جایی که در این گونه پروژه های شهری حساسیت کمتری وجود دارد. سرمایه گذار خارجی، بابت ساخت تفریحگاه یا سرمایه گذاری شهری در حوزه بین المللی مواخذه نمی شود. 

فراهانی تاکید کرد: ما پتانسیل های زیادی داریم و تصور می کنم اتاق فکر و تیم قوی در منطقه 4 باید وجود داشته باشد. از عزیزان شورایاری که حضورشان نقش زیادی در تحقق مشارکت اجتماعی وجود دارد، کمک می خواهیم. شورایاری ها چشمان بینای منطقه هستند. زیرا از یک سو با مردم و از سویی با مدیران در ارتباط هستند. امید داریم در برنامه ریزی های فصل بودجه مطالبات منطقه لحاظ شود

وی در ادامه این جلسه در پاسخ به سوالات یکی از اعضای شورایاری منطقه گفت: در ابتدای حضور شورای شهر تهران با این امر مواجه شدیم که طرح تفصیلی تهران که بر مبنای آن طرح جامع می باشد به شکل طولانی مدت توسط شهرداران مختلف به خصوص در 8 سال اخیر نقض شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: دلیل ناپایداری بناهای تهران و منظر زشت در برخی مناطق وجود این مسئله است. متاسفانه این موضوع به شکل سیستماتیک نقض شده است. در 8 سال گذشته شورایی با نام شورای معماری در مناطق ایجاد شد تا اجازه انجام تخلفات، توسط این شورا صورت بگیرد.

فراهانی ادامه داد:  کسانی که خواستار طبقات اضافه و تخلفاتی داشتند در این شورا می رفتند و اجازه می گرفتند تا بناهای مختلف بر خلاف طرح تفصیلی ساخته شود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: مدیریت شهری جدید تهران دو راه داشت. یکی اینکه از این طریق درآمدزایی می کرد و تخلفات گذشته ادامه می یافت. با این وضعیت شهر آبستن صدها پلاسکو خواهد بود.

وی بیان کرد: راه دیگر اما این است که علی رغم مشکلات، باید به قانون و طرح تفصیلی تکیه کرد. بر این اساس آقای نجفی، تصمیمات شورای معماری را ملغی کردند و با وجود مشکلات مالی اجازه ندادیم تخلفات گذشته ادامه یابد. بر این اساس ما تحت فشار هستیم و مراجعات بسیاری از سوی کسانی داریم که ساخت ساز بر اساس گذشته انجام می دادند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: معتقدیم اگر تحولی بنا است انجام شود اینجا محل آزمون است. ما به دنبال حل مشکلات کوتاه مدت خود نیستیم و عقیده داریم فرزندان ما نباید تاوان تصمیمات ما را بدهند. شهرداری از درآمد افسانه ای چشم پوشید زیرا حاضر نیستیم قوانین را زیر پا بگذاریم.

فراهانی در ادامه این نشست گفت: یکی از سوله های بحران در مدیریت شهری گذشته به مدت 10 سال به فردی اجاره داده شده بود؛ و این بدان معناست که 10 سال اختیار زندگی حیاتی مردم در خطر بوده است. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در پایان اظهار کرد: از این رو بنا دارم روز یکشنبه در صحن علنی شورای شهر در این خصوص تذکر بدهم و فهرستی از جداول سوله های بحران که در اختیار نهادها و سازمان های مختلف اعلام و این مهم پیگیری شود.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۱_۱۱-۴۹-۵۰

 در ادامه جلسه دبیران شورایاری ها به بیان مشکلات منطقه پرداختند که سرفصل مشکلات از نظر آنها به شرح زیر است:

کمبود بودجه و اعتبارات منطقه 

بافت قدیمی

نبود امکانات ورزشی، تفریحی و بهداشتی

اسیب ها اجتماعی

کمبود پایگاه ها و امکانات ستاد مدیریت بحران در منطقه

زندگی بیش از ٣٠هزار نفر از اهالی در زیر دکل های فشار قوی برق

سد معبر

وجود پروژه های نیمه کاره تعطیل شده

در ادامه جلسه فراهانی در جلسه ای با شهروندان منطقه 4 پای درد و دل آن ها نشست .

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۱_۱۱-۴۹-۴۵

درد ادامه فراهانی به بازدید از پروژه های عمرانی منطقه 4 پرداخت.

photo_2017-12-01_11-57-27

بازدید از سوله کاآفرینی اتحاد

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۱_۰۹-۴۷-۰۳

بازدید از پروژه پروژه پسماند حکیمیه

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۱_۰۹-۴۷-۱۹

بازدید از منطقه تفریحی تلو

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۱_۰۹-۴۷-۰۹

بازدید از پروژه باغ پرندگان

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۱_۰۹-۴۷-۰۴

بازدید از رمپ فرشادی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز