کلاهبرداران سایت های "دیوار" و "شیپور" دستگیر شدند

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۳:۰۴:۵۹
کد خبر: ۶۴۳۶۶۴
کلاهبرداران سایت های دیوار و شیپور دستگیر شدند
کلاهبرداران سایت های "دیوار" و "شیپور" توسط پلیس پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا،   روز 17 شهریور امسال  مأموران  کلانتری 140 باغ فیض در حین گشت زنی در محدوده خیابان اشرفی اصفهانی بهسرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک می شوند و در بررسی ارکان موتورسیکلت اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است.

با انتقال متهم دستگیر شده به نام "الف" 33 ساله  به پایگاه دوم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این متهم با دو تن از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه کلاهبرداری به نام های "م.ص"  28 ساله و "ج  . ن" 27 ساله در ارتباط نزدیک است و تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که "الف" از طریق خانم جوانی به نام خاطره با "م"  و "ج"  آشنا شده است . 

"الف" در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " از طریق خاطره که چند ماه پیش با او آشنا شده بودم ، با دو نفر به نام های "م  . ص" و "ج . ن"ارتباط پیدا کردم ؛ پس از مدت کوتاهی فهمیدم که "م " و "ج"  در زمینه کلاهبرداری فعالیت دارند و شگرد کارشان نیز به این شیوه است که از طریق سایت های دیوار و شیپور اقدام به شناسایی افراد و کلاهبرداری از آنها می کنند.

 با ادامه تحقیقات پلیس و با شناسایی "م " و "ج " به عنوان دو مجرم حرفه ای در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری ، پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل و به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

با دستگیری متهمین و اعتراف به دهها فقره کلاهبرداری کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی ، در اولین مرحله موفق به شناسایی مخفیگاه "م.ص" در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی و دستگیری وی در مورخه 21/08/1396 شدند . 

مجتبی ضمن اعتراف صریح به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه واریز پول از طریق اینترنت بانک ، به کارآگاهان گفت : " به عنوان خریدار با افرادی که قصد فروش اموال خود از طریق سایت های دیوار و شیپور را داشتند ، تماس می گرفتیم ؛ پس از توافق بر سر قیمت ، به درب منزل و یا محل کار فروشنده می رفتیم و نهایتا با گرفتن شماره کارت عابر بانک و در مقابل چشم خود افراد مدعی می شدیم که پول از طریق اینترنت بانک به حساب آنها واریز شده در حالیکه هیچگونه پولی به حسابشان واریز نمی شد اما قبل از آنکه آنها متوجه اصل ماجرا شوند ، ما اموال خریداری شده را با خود برداشته و به سرعت از محل دور می شدیم " . در ادامه ، "جواد . ن" نیز در جنت آباد شناسایی و در مورخه 01/09/1396 دستگیر شد .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهمین با استفاده از انواع خودروهای مدل بالای کرایه ای به افراد شناسایی شده از طریق سایت های بازرگانی مراجعه ، با انجام عملیات روانی اعتماد افراد را جلب و نهایتا کلاهبرداری از افراد را انجام داده اند ؛ در این خصوص تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی ، به اداره چهاردهم پلیس آگاهی دعوت و پس از مواجه حضوری صراحتا متهمین را مورد شناسایی قرار دادند ". 

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهمین گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق ، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین پرونده از سوی دادیار محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت ادامه پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

نظر شما