در صحن علنی شورای شهر مطرح شد ؛

مدیران شهری معلولان را فراموش کرده اند

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۰۹:۴۹:۴۹
کد خبر: ۶۴۴۵۷۱
مدیران شهری معلولان را فراموش کرده اند
عضو شورای شهر تهران :چند نفر از مدیران و کارمندان شهرداری "توان‌یاب" هستند؟ آیا از خود تاکنون پرسیده‌اید که این توان‌یابان کجا هستند که در جامعه غیبت دارند؟ و این در حالی است که جانبازان و ایثارگران زیادی در شهر زندگی می‌کنند که این افراد سرمایه‌های شهرمان هستند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛الهام فخاری-عضو شورای شهر تهران-درباره روز جهانی معلولان در نطق پیش از دستور شورای شهر چنین گفت : بخشی از جامعه پویا که همان توان‌یابان و معلولان هستند در جامعه غایب بوده و به انزوا کشیده شده‌اند، متاسفانه مدیران شهری فراموش کرده‌اند که این معلولان وجود دارند و حق شهروندی و حق رای داشته و باید در همه برنامه‌ریزی‌های شهری دیده شوند.

 وی با تاکید براینکه بیشتر سازه‌های این شهر برای یک همشهری "توان‌یاب" نامناسب است چنین ادامه داد:   گرچه گذرگاه‌ها، خیابان‌ها و ... برای تردد همه ناایمن است، اما دقت کنید که در کدام یک از مناطق شهر سازه‌ها، املاک شخصی و ساختمان‌های عمومی برای بهره‌مندی همه شهروندان و به ویژه توان‌یابان ساخته شده است. چند نفر از مدیران و کارمندان شهرداری "توان‌یاب" هستند؟ آیا از خود تاکنون پرسیده‌اید که این توان‌یابان کجا هستند که در جامعه غیبت دارند؟ و این در حالی است که جانبازان و ایثارگران زیادی در شهر زندگی می‌کنند که این افراد سرمایه‌های شهرمان هستند.

 فخاری در پایان سخنان خود افزود : در روز جهانی معلولان به خود یادآور شویم که سیاستمداران، مدیران و... همگی آگاهانه‌تر رفتار کنیم، در الگوی مدیریت شهری پویا باید از شهرداری بخواهیم که برنامه‌ای برای حل این مشکل ارائه کند، چراکه جداسازی و خانه‌نشینی معلولان مصداق تبعیض است و نباید از این افراد تنها در برنامه‌های مناسبتی و نمایشی استفاده کنیم. باید در راستای تکریم و عدالت برای همه، شهر را برای همه از نو بسازیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز