معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد ؛

برای راه اندازی خط ۷ مترو اعتبار ۳۷۰ میلیاردی نیاز است / اسنپ مساله کمبود پارکینگ تهران را برطرف کرد / نگران تحصن رانندگان هستیم

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۰:۵۱:۲۷
کد خبر: ۶۴۴۶۱۷
برای راه اندازی خط ۷ مترو اعتبار ۳۷۰ میلیاردی نیاز است / اسنپ مساله کمبود پارکینگ تهران را برطرف کرد / نگران تحصن رانندگان هستیم
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه ریزی برای راه اندازی حط 7 متروی تهران خبرداد و گفت: برای راه اندازی خط 7 با اعتبار 370 میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،محسن پورسیدآقایی -معاون شهردار و مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران -در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره راه اندازی خط 7 متروی تهران گفت: برنامه راه اندازی خط تهیه و تنظیم شده است برای نمونه سیستم برق رسانی، مخابرات و سیگنالینگ تا اردیبهشت ماه و هواکش ها تا خرداد ماه نصب و تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی مجدد این خط370 میلیارد تومان اعتبار لازم است، تاکید کرد: با هماهنگی معاونت اقتصادی شهرداری با بانک شهری، 100 میلیارد تومان آن از بانک شهر در قالب واگذاری زمینی به این بانک تامین خواهد شد.

معاون شهردار تهران با گفتن از اینکه طرح جامع تهران نیاز به بازنگری دارد، گفت: با رایزنی با دانشگاه های این طرح سال آینده در 18 مسیر بازنگری خواهد شد.

وی چنین ادامه داد :  تهران مانند شهرهای اروپایی فلت یا خوش آب و هوا نیست که یک مسیر یکپارچه تعریف نشده است، اعلام کرد: باید بخش اول و اخر سفر با دوچرخه صورت گیرد در این میان باید حمل و نقل عمومی از جمله مترو و بی ار تی را توسعه دهیم . از این رو مدل دوچرخه سورای دو قسمته خواهیم داشت ،برای این کار ایستگاه های مترو به پارکینگ دوچرخه مجهز شده اندو در چهار منطقه 6، 7، 11 و 12 به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.

او درباره اینکه چرا شهرداری درباره اسنپ مخالفت دارد  گفت : باید بگویم ما مخالف نیستیم زیرا بهره وری مسافر را افزایش داده و با این سیستم  مساله کمبود پارکینگ را برطرف کرده است اما طبق قانون مسئول جابجایی مسافر در شهر برعهده شهرداری است اما این سیستم پیوندی با ما ندارد و تعداد زیادی شرکت اینترنتی شکل گرفته است .

محسن پورسیدآقایی با اعلام اینکه  ٢٢ مورد شرکت تاکسی اینترنتی در تهران فعال است که شما تنها دو مورد معروف را شنیدید گفت : ما شاهد بحران کوچ تاکسی های شهرستانی به تهران برای فعالیت در این شرکت های اینترتی هستیم. نگرانیم که رانندگان این شرکتها تحصن کنند و بحران های اجتماعی را شاهد باشیم.

دوبرابر رانندگان تاکسی در این شرکتها راننده جذب کردند که نظارتی بر آلایندگی آنها نداریم پس همه کارهایمان برای نوسازی تاکسی ها در راستای کاهش آلودگی هوا برباد رفته. نباید فراموش کنیم که کنترل اینها جزو الزامات قانونی است.

سخنان پورسیدآقایی درباره موتورسیکلت ها و خودروهای فرسوده چنین بود :سن فرسودگی کامیون ها ٢٠ سال است و این درحالی است که ما از سازمان محیط زیست خواسته ایم که براساس قانون هوای پاک سن فرسودگی کامیون به ١٥ سال کاهش یابد. متاسفانه گاهی سیاست های کلان با سیاست های محیط زیست همخوانی ندارد و متاسفانه شاهدیم در مورد موتورسیکلتهای کاربراتوری قانون پلاک گذاری آنها را ممنوع کرد اما وزارت صنعت به دولت فشار آورد که موتورهای روی دست مانده شان را مجددا شماره گذاری کنند. برای برقی کردن یک میلیون موتورسیکلت ٢٥٠٠ میلیارد تومان اعتبار لازم است که با وجود کمبود اعتبارات این مهم محقق شدنی نیست.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز