رئیس آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو؛

۲۰۰آزمایشگاه فعال در سامانه LIMS تأیید شده است

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۱:۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۴۴۶۵۵
۲۰۰آزمایشگاه فعال در سامانه LIMS تأیید شده است
رئیس آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو از تأیید حدود ۲۰۰ ازمایشگاه فعال در سامانه LIMS آزمایشگاهی خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، بهرام دارایی رئیس آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: با امکاناتی که در اختیار داریم و در نهایت امکاناتی را که حسب استانداردهای روز دنیا و در واقع بروز شدن دستگاه ها تهیه خواهیم کرد سلامت مواد غذایی را در همه وجوه تضمین خواهیم کرد که این تضمین نیاز به آموزش، فناوری و هماهنگی دارد.

وی افزود: سامانه LIMS آزمایشگاهی یا همان سیستم یکپارچه آزمایشگاهی در هماهنگی ها به ما کمک می کند.در این زمینه حدود ۲۰۰ ازمایشگاه فعال و تایید شده وجود دارد که در این سامانه وارد شده اند.

دارایی ادامه داد: تمامی درخواست ها از طریق سامانه آزمایشگاهی LIMS صورت می گیرد و تمامی پرونده ها از طریق همین سامانه ایجاد می شود و در مرحله بعد برای تمامی واحدهای تولیدی کشور اعم از دارو و غذا به سیستم LIMS متصل می شوند و مراحل آزمون هایی که صورت میگیرد می توانند مشاهده نمایند و از این طریق کنترل ها و رصد خوبی بر روی داروها و محصولات غذایی صورت خواهد گرفت.

رئیس آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از قابلیت های این سیستم این است که تماس کارشناس با ارباب رجوع قطع شده و ورود نمونه به آزمایشگاه ها به صورت محرمانه و کسی اطلاعی از جرئیات نمونه ها نخواهد داشت.

دارایی ادامه داد: در برنامه سلامت غذا تا جایی پیش رفتیم که مرحله اول آن در سال جاری به پایان می رسد که در این زمینه از بسیاری از آزمایشگاه های دانشگاه های علوم پزشکی بازدید کرده ام.

وی عنوان کرد: در دنیا ۳ هزار آلاینده رصد می شود و زمان می برد تا کشور ما به این آمار برسد ولی همین اقداماتی هم که انجام می دهیم کار بسیار بزرگی است و هم اکنون در آزمایشگاه مرجع ۵۰۰ آلاینده به صورت همزمان اندازه گیری می شود و تا پایان سال جاری در صورت حمایت های لازم دانشگاه های اصلی را مجهز به سیستم های LC/MS خواهیم کرد تا بتوانند این رصد را انجام دهند که انقلاب بزرگی در رصد باقیمانده سموم در کشور اتفاق خواهد افتاد.

دارایی گفت: تاکید دارم که تمام آزمایشگاه های کشور را باید به روش های تست سریع و غربالگری مجهز شوند که در این صورت از خرید دستگاه های گران قیمت بی نیاز خواهیم شد.

رئیس آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در موضوع آموزش های بین الملی با سه مرکز مهم اروپایی ارتباط و به آن ها متصل هستیم و از خدمات آن ها در امنیت غذایی استفاده کرده ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز