عضو هیأت علمی دانشگاه علوم تحقیقات تهران در گفت و گو با برنا:

دختران قربانی اصلی چالش نهنگ آبی/ خطر مرگ برای افراد کم سن و سال

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۴:۴۸:۱۹
کد خبر: ۶۴۴۸۵۶
دختران قربانی اصلی چالش نهنگ  آبی/ خطر مرگ برای  افراد کم سن و سال
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم تحقیقات تهران گفت: حدود 100 نفر در اثر چالش نهنگ آبی کشته شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر محمد سلطانی فر استاد ارتباطات و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم تحقیقات تهران در گفت و گو  با اختصاصی  خبرگزاری برنا در مورد چالش نهنگ آبی گفت: چالش نهنگ آبی بحثی ست که به تازگی در کشورهای مختلف و بیشتر از همه روسیه جنجال به پا کرده و در روسیه می‌گویند حدود 100 نفر در اثر این بازی کشته شدند ، برخی هم میگویند این چالش است و بازی نیست چون در بازی باید دو نفر ورود پیدا کنند.

وی افزود: من معتقدم نهنگ آبی یک چالش است که وارد موبایل شما می‌شود و اطلاعات موبایل شما را می گیرد و باعث  تحریک فرد مورد نظر می شود و درنهایت کاری  می کند که شما را وارد این عرصه ها کند. از قبل پیش بینی می شد که این چالش در خیلی از کشورها نفوذ پیدا کند ، مخصوصا در هند و در آمریکا که می گویند  14 نفر در اثر این بازی   کشته شدند   و در کشور ما هم بحث های متعددی است که آن دو دختر اصفهانی بعد از بازی «نهنگ آبی» خودکشی کردند. 

 عضو هیأت علمی دانشگاه علوم تحقیقات تهران  در مورد حضور این چالش خطرناک در ایران گفت: بستر حضور این بازی در کشور ما  آماده است  و نکته دیگر این است که این بازی بر اثر فضای مجازی و بازی نیست که بخواهیم محدود کنیم و جلوگیری از ورود این بازی بسیار مشکل است.

 او اظهار داشت: عوامل و علت های دیگری دارد که آن چیزی که باعث این اتفاق شده است را جلویش را بگیریم و بخواهیم فضا و شبکه های اجتماعی را متهم کنیم. نکته بعدی این است که کسانی که عمدتا این بازی را در کشورهای ما و عربی انجام می دهند دختران هستند و دلیل آن مسأله ای است که امروز راجع به آن صحبت می کنیم.

سلطانی فر باد اشاره به کشور سازنده این بازی  گفت: به دلیل  اینکه فردی  که بازی می کند باید به زبان روسی مسلط باشد و مراودات روسی داشته باشند و ادمین می خواهد. ما به دنبال اثبات این که آدمها بر اثر این بازی ها کشته شدند یا نه نیستیم بلکه دنبال این هستیم که بگوییم مواردی است که شبیه این موارد خون بازی ها که صورت می گیرد در مدارس ما و تیغ زدن روی دست و... اتفاقاتی است که در کشور ما دارد شکل می گیرد و زیر پوست است و باید آنها را دنبال کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز