شهردار منطقه ۱۷ در جریان راهپیمایی معلولان :

دسترسی به معابر شریانی برای توانیابان تسهیل می شود / محسنی عصای سفید در دست گرفت

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۱:۵۶:۳۳
کد خبر: ۶۴۵۶۴۱
دسترسی به معابر شریانی برای توانیابان تسهیل می شود / محسنی عصای سفید در دست گرفت
همزمان با روز جهانی کار داوطلبانه ، امیر محسنی شهردار منطقه 17 در جمع روشندلان مرکز بهزیستی باغ خزانه حضور یافت و مسیری یک کیلومتری را به همراه این عزیزان و با دردست داشتن عصای سفید پیمود تا نوید ایمن سازی معابر و تسهیل رفت و آمد توانیابان خصوصا نابینایان را بدهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، صبح امروز مهندس امیر محسنی همانند روشندلان، عصای سفید در دست گرفت تا مسیر حدوداً یک کیلومتری را به همراه توانیابان بپیماید و از نزدیک هر آنچه که سبب اختلال در رفت و آمد و ایمنی مسیر توانیابان می شود را درک کند.

محسنی در روز جهانی معلولین هم با تعدادی از توانیابان جسمی و حرکتی ساکن در این منطقه گفتگو کرد و مشکلات مطرح شده توسط این عزیزان رسیدگی کرد. 

شهردار منطقه 17 در جریان این پیاده روی گفت: در میان عزیزان توانیاب استعدادهای فراوانی هست که باید برای کشف و شکوفایی آنها برنامه ریزی کرد که مسلما کارهای داوطلبانه و مردم محور می تواند در این موضوع بسیار موثر باشد. در همین راستا مدیریت شهری تلاش می کند تا در جهت تقویت کانونهای مردم نهاد معلولین در تمامی حوزه ها گام بردارد و باید اعلام کنیم که ما از هرگونه پیشنهادی که توسط این کانونها با محوریت فعالیت داوطلبانه توانیابان عزیز ارائه شود استقبال می کنیم.

محسنی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در جهت ایمن سازی معابر گفت: پیش از این نیز اقدامات خوبی برای ایمن سازی شبکه معابر و ایجاد دسترسی های لازم جهت عبور و مرور توانیابان عزیز صورت گرفته و نخستین بوستان دوستدار معلول در سال گذشته به مناسبت همین روز به بهره برداری رسیده که جای تقدیر دارد. هم اکنون نیز مطالعات لازم برای ایمن سازی معابر و رفع زوائد و مزاحمتهای صنفی برای رفت وآمد توانیابان خصوصاً نابینایان انجام شده و به زودی شبکه معابر منطقه خصوصا معابر اطراف مرکز که بیشترین بار تردد نابینایان در آن جاری ست، ایمن سازی می شود تا عبور و مرور برای معلولان عزیز تسهیل شود.

امیر محسنی ایمن سازی دیوارهای ساختمان مرکز با پوشش ابری را مناسب خواند و افزود: در گذشته دیوارهای این ساختمان با استفاده از پوشش قابل تغییر، ایمن سازی شده که اقدام خلاقانه و خوبی ست. اکنون هم با افتخار اعلام می کنیم  این مرکز برای گذران ساعاتی خوش و پربار برای معلولان عزیز ایمن سازی شده است.

شهردار منطقه 17 با اعلام خبر تشکیل کمیته مناسب سازی معابر در این منطقه گفت: با حضور معاونین شهرسازی و معماری ، حمل و نقل و ترافیک و معاونت فنی عمرانی منطقه کمیته ای تخصصی تشکیل می شود که اعضای شورایاری و تعدادی از اعضای کانون توان یابان معلولین نابینا و حرکتی در آن حضور دارند تا مناسب سازی معابر و ایمن سازی تردد این شهروندان خاص و آسیب پذیر در این کمیته ها بررسی شده و مطالعات آن نهایی شود. 

گفتنی ست این راهپیمایی و تصمیمات حاصل از آن مورد استقبال و تشویق حاضران در همایش پیاده روی و معلولان مرکز توانبخشی باغ خزانه قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز