یادداشت؛

نیاز فوری، مهم و حیاتی زلزله زده ها

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۲:۳۷:۳۱
کد خبر: ۶۴۵۶۸۰
نیاز فوری، مهم و حیاتی زلزله زده ها
خبرگزاری برنا- پونه نوازنی

همه آنهایی که به مناطق زلزله زده رفته اند حتما متوجه شده اند که زلزله به واحدهایی که مهندسی ساز بوده و بر اساس اصول مهندسی و ایمنی ساخته شده نتوانسته آسیب چندانی بزند.

اگر مسکن مهر سرپل ذهاب را که با کوتاهی سازنده ها به ویرانه تبدیل شده را فاکتور بگیریم بقیه واحدهایی که واقعا نظارت مهندسی انجام و طبق اصول بنا شده  بودند چندان خسارتی ندیده اند. مثلا در دشت ذهاب و در مجموعه روستاهای کوئیک همه واحدها تخریب شده اند، حتی خانه ای که تنها چند ساعت از ساخت آن می گذشت، غیر از یک مدرسه که ساخت آن طبق اصول انجام گرفته، در واقع این نشان می دهد که اگر در ساخت و ساز هایمان به اصول ایمنی توجه کنیم با زلزله به این قدرت هم دچار خسارت جدی نخواهیم شد.

امروز که در مرحله آغاز بازسازی منطقه قرار داریم مهمترین و حیاتی ترین نیاز منطقه حضور مهندسان عمران و سازه است، حالا که قرار است ساخت و سازها انجام شود یا از مهندسینی که حاضرند به صورت خیریه به منطقه اعزام شوند و یا مهندسینی که در قبال کار هزینه دریافت می کنند می شوند استفاده کرد. شاید یک پیشنهاد خام و قابل بررسی هم این باشد که از مهندسین جوان با انگیزه بتوان در این ساخت و سازها بهره برد که هم هزینه کمتری می گیرند و هم این جوانان برای اثبات خود همه دانش و توان خود را به کار می گیرند.

مقاوم سازی خانه های روستاهایی هم به همین میزان مهم است، شاید با برنامه ریزی مشخص و با استفاده از مهندسان جوان بتوان هم سرعت کار را افزایش داد و هم تا حدود زیادی از عواقب چنین زلزله هایی دور ماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز