وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

محتوای کتاب‌های درسی، نیازمند اصلاح

۱۳۹۶/۰۹/۱۷ - ۱۲:۳۴:۲۷
کد خبر: ۶۴۶۵۱۳
محتوای کتاب‌های درسی، نیازمند اصلاح
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه جامع نیروی انسانی کشور آماده شده است و به‌زودی ارائه خواهد شد. علی‌رغم چالش نیروی انسانی که با آن مواجه هستیم، برنامه‌هایی برای جبران این کمبود در دست اقدام داریم که ما را از نگرانی بیرون می‌آورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی گفت: «آموزش و پرورش وظیفه دارد برای سال‌های تحصیلی آینده آموزگاران خود را در زمینه‌های گوناگون فراهم و آماده کند.»

بطحایی در مورد خرید خدمات آموزشی خاطرنشان کرد: «خرید خدمات به غیر از مناطقی که امکان تاسیس مدارس نداشتیم در دیگر مدارس و فعالیت‌های آموزشی ممنوع است. با این حال خرید خدمت در سال آینده به جز حوزه آموزش، در دیگر زمینه‌ها با شتاب بیشتری انجام خواهد گرفت.»

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «از حیث اعتبارات در زمنیه خرید این خدمات، در بودجه سال ۱۳۹۷ اعتبارات مناسبی به آن اختصاص داده خواهد شد. همچنین این اعتبارات خدماتی برای اردوگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، پژوهش‌سراها و بخش‌های ادرای هزینه خواهد شد.»

بطحایی توضیح داد: «من در مورد نحوه فراهم‌کردن معیشت آموزگاران صحبتی نمی‌کنم؛ چراکه مورد اعتراض همکاران من قرار می‌گیرد.»

وی در ادامه درباره محتوای کتاب‌های درسی و همچنین سند ۲۰۳۰ خاطرنشان کرد: «کتاب‌های درسی ما ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارند. در مورد اشکالات برنامه‌های درسی در سازمان پژوهش که متولی این کتاب‌هاست، اقدامات جدی شروع شده است. وجود مشکلات و موانع موجود در کتاب‌های درسی نیازمند اصلاحاتی است.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: «در واقع بر اساس انتظاراتی که رئیس جمهور از حوزه برنامه‌های درسی دارد، تلاش داریم تا بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم. در این راستا باید توجه داشت که اعمال اصلاح در کتاب‌های درسی زمان بسیاری را می‌برد و ما هر زمانی که بخواهیم کتاب‌های درسی را اصلاح کنیم، زمانی در حدود دو سال و نیم نیازمند است. روند این کار کند است، اما این کار را آغاز کردیم.»

 

نظر شما