همایش بین اللملی اتیسم برگزار شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۸:۴۵:۱۱
کد خبر: ۶۴۷۲۴۰
همایش بین اللملی اتیسم برگزار شد
سومین همایش بین المللی اتیسم به همت بنیاد امور بیماری های خاص برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری برنا، سومین همایش بین المللی "اُتیسم"، در روز دوم با تلاوت قرآن کریم در مکان بنیاد امور بیماری های خاص شروع شد.

بنیاد امور بیماری های خاص به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی است که به همت آیت الله هاشمی رفسنجانی از اردیبهشت ١٣٧٥ فعالیت خود را در زمینه های درمانی، آموزشی و ترویجی در حوزه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های ناشی از بیماری های خاص آغاز کرده است. 

این بنیاد هدف خود را ارتقاء آگاهی  علمی و اجتماعی بیماران و جامعه نسبت به امور بیماران خاص، ایجاد ارتباط و همکاری با انجمن های علمی، حمایتی و صنفی و ارائه طرح های قابل اجرا به نهادهای اجرایی کشور قرار داده است که در جهت بهبود وضعیت درمانی و اجتماعی بیماری های خاص و صعب العلاج فعالیت می کند.

گفتنی است، در حال حاضر از هر صد کودک یک نفر تحت تأثیر گروه اختلالات طیف اتیسم قرار می گیرد. که این اختلالات در رشد عصبی این  که در چندسال اخیر مورد توجه قرار گرفته است همچنان دارای زوایای پنهانی است که نیاز به توجه بیشتر مجامع علمی و دست اندرکاران فعال در حوزه اتیسم دارد. یکی از اقداماتی که به ارتقاء علمی و عملی خانواده ها و فعالان این حوزه کمم شایانی داشته است، برگزاری همایش های علمی و آموزشی و پژوهشی است.

در این راستا سومین همایش بین المللی اتیسم با اهداف ذیل برگزار شد:

• آگاهی از آخرین دستاورد های جهانی اختلالات طیف اتیسم

• تبادل علمی بین دانشمندان ایرانی و خارجی فعال در حوزه اتیسم

• اطلاع رسانی و ایجاد توجه عمومی به بیماری اتیسم

• بررسی ابعاد علمی اختلالات طیف اتیسم

• بررسی مشکلات خانواده های اتیسم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز