امروز در نشست اجلاس گروه کاری میثاق پاریس در همکاری های بین مرزی مطرح شد ؛

اعلام میانگین کشف جهانی مواد مخدر توسط ایران/ به دفعات از عبارت مسئولیت مشترک بین المللی گفته می شود ولی در عمل تعهدی وجود ندارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۹:۳۴:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۷۶۳
اعلام میانگین کشف جهانی مواد مخدر توسط ایران/ به دفعات از عبارت مسئولیت  مشترک بین المللی گفته می شود  ولی در عمل تعهدی وجود ندارد
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران: به طور میانگین ۷۵ % کشف جهانی تریاک ۶۱% کشف جهانی مرفین ١٧% کشفیات جهانی هروئین و همچنین بیشترین کیس های کشف پیش سازهای شیمیایی مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا, سردار علی مویدی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در نشست  اجلاس گروه کاری  میثاق پاریس در همکاری های  بین مرزی اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر اصلی ترین  مسئله برای کشور ایران است که توانسته در این راه موفق عمل کند, اینکه  رشد عرضه مواد مخدر در جهان در حال رشد  است بسیار نگران کننده است از این رو با کمک شما عزیزان در این اجلاس از این پیشرفت جلوگیری کنیم.

وی افزود: هدف اصلی میثاق پاریس جلوگیری  از قاچاق مواد مخدر افغانستان به اروپا تعریف شده است. درحالی که هیچ نوع نقشه راه یا برنامه اقدام عملی برای توقیف کشت و تولید ارائه پیش بینی نشده است و اگر چنین چیزی وجود دارد اثر آن در میدان عمل مشاهده می شود.

مویدی اظهار داشت: عامل دیگری که  باعث  کاهش کشت و تولید انواع مواد مخدر می شود نبود تقاضا و بازار سودآور است. به بیان فنی  می بایست در کشور های مقصد برنامه کاهش تقاضا به شکلی تدوین و اجرا گردد که انگیزه ای برای سوداگران مرگ باقی نگذارد.

قائم مقام ستاد  مبارزه با مواد مخدر گفت: در اسناد  و متون بین المللی  مرتبط با مواد مخدر  به دفعات از عبارت مسئولیت  مشترک  و تعهد  بین المللی  استفاده می شود در حالی که هیچ نمونه عینی و جسمی و مستند از ایفای این تعهد حداقل در کمک به کشور مبدا و کشور های مسیر دیده نمی شود.

سردار مویدی با اشاره به نشست های قبل میثاق پاریس گفت: در اکثر قریب به اتفاق  نشست های میثاق پاریس هیات های شرکت کننده از نبود  ساز و کار  کار امد  برای تبادل اطلاعات  و یا عدم دریافت اطلاعات  به موقع  برای انجام عملیات شکایت دارند در حالی که  دستیابی به چنین  امری منوط به تصمیات مسئولین مرزی و دستگاه های مقابله ای کشور های هم مرز است.

وی در ادامه گفت :با توجه  به دستور کار نشست  برای ارائه گزارش از سوی هیات  جمهوری اسلامی ایران و رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا, اینجانب از تشریح اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران  خودداری  می کنم اما به طور میانگین  ۷۵ %  کشف جهانی تریاک ۶۱% کشف جهانی مرفین ١٧% کشفیات جهانی هروئین و همچنین  بیشترین کیس های کشف پیش سازهای شیمیایی مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز