طی ۱۰۰ روز از آغاز به کار دولت دوازدهم بررسی شد؛

شاخص‌ترین اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۱:۰۷:۱۵
کد خبر: ۶۴۷۸۴۸
شاخص‌ترین اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان
دکتر سلطانی فر با نگاهی ویژه به موضوع جوانان و لزوم استفاده از پتانسیل ‏این بخش از جامعه ، اقدامات مهمی در این حوزه ‎ ‎ با هدف بهبود و اصلاح سبک زندگی آن ها، تسهیل در هویت یابی و تعمیق فرهنگ ایرانی ‏‏– اسلامی جوانان، ترویج ازدواج و تحکیم و تعالی خانواده ، ارتقای توانمندی ها و سرمایه اجتماعی نسل جوان و تعامل با ‏دستگاه های اجرایی انجام داده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این وزارتخانه طی صد روز شاخص ترین اقدامات خود در حوزه های فرهنگی آموزش و پژوهش، بانوان، قهرمانی، جوانان، حقوقی و عمرانی را در قالب گزارشی منتشر کرد که دربخش دوم این گزارش مهم ترین اقدامات حوزه جوانان را مرور می کنیم.

راه اندازی خانه های جوان

راه اندازی 20 خانه جوان در مراکز استان ها و شهرستان ها و حمایت از اجرای برنامه های خانه جوان در مراکز استان ها یکی از مهم ترین اقدامات وزارت ورزش و جوانان در ماه های اخیر است که پس از انتخاب تندگویان به عنوان معاون امور جوانان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

اعطای مجوز به 40 مرکزمشاوره ازدواج و خانواده

تدوین و ابلاغ شاخص های توسعه جوانان در سطوح استانی و شهرستانی و پی گیری فعالیت تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در مراکز استان ها و شهرستان ها و اعطاء مجوز به 40 مرکز جدید، برگزاری 130 کارگاه آموزشی پیش از ازدواج و زوجین یک تا سه سال اول زندگی با هماهنگی ادارات کل استان ها را می توان گوشه ای از فعالیت های حوزه جوانان در ماه های اخیر دانست.

برگزاری 62 نمایشگاه و جشنواره با موضوع ازدواج و خانواده

همچنین برگزاری برنامه های هفته ازدواج در سراسر استان ها با محوریت: تشکیل کمیته های تخصصی ازدواج و خانواده، برگزاری مشاوره رایگان در هفته ازدواج، برگزاری همایش ها و نمایشگاه های ازدواج و خانواده (31 نمایشگاه) و برگزاری جشنواره ازدواج و خانواده جوان در سطح استان ها (31 جشنواره) از مهم ترین برنامه های حوزه جوان در بخش ازدواج است.

برگزاری کنگره علمی جوانان و خانواده در استان کرمان- آذر 96، برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان (2 ستاد ملی، 50 ستاد استانی و 290 ستاد شهرستانی)، تدوین و ابلاغ شاخص های توسعه جوانان در سطوح استانی و شهرستانی و ابلاغ آن به استان ها و تکمیل 42 گزارش ملی وضعیت جوانان کشور و آسیب های اجتماعی تهدیدکننده قشر جوانان را می توان از دیگر اقدامات وزارت ورزش و جوانان طی 100 روز برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز