رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خبر داد؛

رونمایی نرم افزار آموزش سواد از طریق تلفن همراه

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۵:۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۴۸۰۸۸
رونمایی نرم افزار آموزش سواد از طریق تلفن همراه
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از رونمایی نرم افزار آموزش سواد از طریق تلفن همراه خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، به نقل از سازمان نهضت سواد آموزی، علی باقرزاده در آستانه هفته پژوهش گفت: سازمان نهضت سواد آموزی همزمان با آغاز هفته پژوهش از نرم افزار آموزش سواد و طرح سواد آموزی با تبلت رونمایی خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت پژوهش و کاربست نتایج آن در نظام آموزشی کشور اظهار کرد: امروزه اهمیت تحقیق و پژوهش بر همگان واضح و شفاف است و این موضوع ثابت شده است؛ تصمیم گیری در حیطه آموزش بدون پژوهش نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

باقرزاده به بیان جایگاه و اهمیت پژوهش در مدیریت کلان کشور پرداخت و اقدامات انجام شده در این خصوص را چنین بیان کرد: خوشبختانه اقدامات مطلوبی در راستای انجام پژوهش در دولت صورت گرفته و حدود یک تا سه درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های دولتی به حوزه پژوهش اختصاص داده شده است.

وی در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات شده توسط سازمان نهضت سواد آموزی در این زمینه اعلام کرد: سازمان نهضت سوادآموزی برای انجام تحقیقات در زمینه سوادآموزی و آموزش بزرگسالان و سوق دادن طرح‌های تحقیقاتی به سمت اولویت‌های نظام آموزشی کشور، همه ساله انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: بالغ بر ۳۰۰ مورد پژوهش ملی و استانی در زمینه‌های گوناگون از جمله آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و فنی و تولید نرم افزار انجام شده است. در این ضمن مشوق‌های لازم نیز برای انجام پژوهش در استان‌ها فراهم شده و بالغ بر ۸۱ عنوان پژوهش در سال جاری در استان‌ها و ۴ مورد در حوزه ستادی اجرا در آمده است.

باقرزاده در خصوص علاقه مندی این سازمان در زمینه حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی توسط دانشجویان ارشد و دکترا بیان کرد: به منظور تشویق دانشجویان به امر پژوهش درحیطه سوادآموزی سازمان نهضت سواد آموزی اقدام به حمایت از بیش از ۱۰ مورد پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا کرده است تا از کاربست‌ها و نتایج پژوهش‌ها در ترسیم سیاست‌ها و خط مشی سازمان برای رفع معضل بیسوادی در جامعه قدم موثری بردارد.

وی با ارایه توضیحاتی درباره سواد آموزی با تبلت، گفت: با عنایت به برگزاری هفته پژوهش در آموزش و پرورش در مورخه ۲۰ تا ۲۶ آذرماه با شعار پژوهش، فناوری و تحول بنیادین این سازمان از نرم افزار آموزش سوادآموزی از طریق تلفن همراه و تبلت رونمایی خواهد شد.

نرم افزارهای  آموزش سواد در سه عنوان خواندن و نوشتن، حساب کردن و روخوانی قرآن در خلال سال های ۹۵-۹۴ تولید شده و مراحل آزمایشی خود را در استان خوزستان به اتمام رسانده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز