تندگویان در گردهمایی فعالان مدنی در ارتباط با کار داوطلبانه و سازمان های مردم نهاد مطرح کرد؛

عدم آگاهی و شناخت مردم ،دولت و مسئولان از سمن ها مشکل اساسی ما است/شورا و شهرداری باید برای شناختن سمن ها تبلیغ کنند /شهرداری چرا درکارهایش از پیمانکاران زالو صفت استفاده میکند

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۷:۵۶:۱۱
کد خبر: ۶۴۸۱۲۸
عدم آگاهی و شناخت مردم ،دولت و مسئولان از سمن ها مشکل اساسی ما است/شورا و شهرداری باید  برای شناختن سمن ها تبلیغ کنند /شهرداری چرا درکارهایش از  پیمانکاران زالو صفت استفاده میکند
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:شورا و شهرداری باید در شهر برای شناختن سمن ها تبلیغ کنند ،باید به مردم گفته شود که سمن ها قصد فعالیت سیاسی ندارند .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدمهدی تندگویان ، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گردهمایی فعالان مدنی در ارتباط با کار داوطلبانه و سازمان های مردم نهاد گفت: عدم اگاهی و شناخت مردم ،دولت و مسئولین از سمن ها مشکل اساسی ما است،یعنی هیچ شناختی از سمن وجود ندارد.

او ادامه داد:به این دلیل است که وقتی اسم تشکل میاید ذهن مسئولین به سمت فعالیت سیاسی  میرود .

تندگویان در ادامه اظهار کرد:شورا و شهرداری باید در شهر برای شناختن سمن ها تبلیغ کنند ،باید به مردم گفته شود که سمن ها قصد فعالیت سیاسی ندارند .

او ادامه داد:فعالیت داوطلبانه که تشکل ها بخشی از ان هستند جزو موضوعاتی است که نیاز به یک فرهنگ سازی دارد.

معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه گفت:داوطلب بودن در ٢٠سالگی اتفاق نمی افتد ، داوطلب بودن باید از کودکی و از مدارس فرهنگ سازی شود ،داوطلب یک نوع نخبه اجتماعی است . چه زمانی  از این نخبه تقدیر کردیم ؟کسی که داوطلب می شود هیچ تخصصی هم نداشته باشد نخبه اجتماعی است .

او ادامه داد:در شهر چقدر  زیرساخت لازم برای فعالیت سازمان های مردم نهاد وجود دارد.؟ به عنوان مثال من در تهران به تشکل ها دستور می دهم همه از فردا در حوزه تفکیک زباله فعالیت کنند کدام شهرداری و مدیریت شهری از ان استقبال میکند و کمک می کند .

تندگویان ادامه داد:شورای شهر نیاز به مصوباتی دارد که ساختار کار داوطلبانه در شهر را درست کند ؟شهرداری چرا درکارهایش از  پیمانکاران زالو صفت استفاده میکند ولی از تشکل های غیرانتفاعی استفاده نمی کند؟

تندگویان در بخش پایانی صحبت هایش گفت:در کشور در حوزه اوقات فراغت پایشی انجام شد که طی ان ٧٠ درصد از جوانان گفتند شما امکاناتی فراهم کنید تا ما استفاده کنیم نه اینکه خودشان طرحی را فراهم کنند ، در حوزه سمن ها هم بایداینطور عمل کنیم.

او ادامه داد:ساماندهی تشکل ها باید از سمت ما شکل بگیرد،در زلزله کرمانشاه بالاترین کمک را سمن ها بدون هیچ ابلاغی انجام دادند،وقتی به روستاهای مناطق زلزله زده میروید میبیند که نیاز به ساختاری است که بتواند این کمک ها را در مسیر درست قرار دهد.بنابراین فعالیت سمن ها نیاز به ساختاری دارد تا بتواند فعالیت ان ها را تسهیل کند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز