در تهران؛

صدور پروانه کار ویژه اتباع افغانستانی و عراقی آغاز می شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۱:۵۰:۱۴
کد خبر: ۶۴۸۴۱۷
صدور  پروانه کار ویژه اتباع افغانستانی و عراقی آغاز می شود
اتباع 18 الی60 ساله کشورهای افغانستان و عراق ساکن در استان تهران که دارای کارت اقامت آمایش 12 هستند، می توانند برای تمدید و صدور پروانه کار در استان تهران به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اقامت و اشتغال خود مراجعه کنند.

مهندس شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در مصاحبه ای با خبرنگار این واحد بیان داشتند:  فرصت تمدید و صدور کارت مجوز کار از تاریخ 1396/9/14 تا 1396/10/30 خواهد بود و اتباع افغانی و عراقی باید برای صدور و تمدید کارت کار خود در زمان یاد شده به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای محل اقامت خود مراجعه کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اعلام این موضوع مطرح کردند: هزینه صدور پروانه کار به مدت یکسال 360 هزار تومان و برای تمدید پروانه کار مبلغ 258 هزار و 700 تومان تعیین شده که توسط متقاضی پرداخت می شود.

شاکرمی تاکید کرد: زمان فراخوان قابل تمدید نبوده و متقاضیان باید در این فرصت برای ارائه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای محل اقامت خود مراجعه و پروانه کار جدید دریافت کنند.

اتباع افغانی و عراقی ساکن در شهرستانهای ورامین ،قرچک ،پاکدشت شهرقدس، رباط کریم،اسلامشهر به ادارات اجرائی شهرستان و اتباع دماوند پردیس و فیروزکوه به اداره دماوند و اتباع شهرستانهای ملارد و شهریار به اداره شهریار واتباع شهرری به مجموعه کارگران غدیر واقع در باقر شهر و  اتباع شهرستان تهران به مرکز مجیدیه(ساکنان شرق  تهران ) و مجموعه کارگران (ساکنان غرب تهران )مراجعه کنند.

او تصریح کرد: کلیه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای استان تهران در مدت تعیین شده موظف به رصد، نظارت و اجرای قانونی این طرح شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به ماده 181 قانون کار، گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار یا آنهایی را که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده را به کار می گمارند و همچنین، کار فرمایانی که اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید شده است را بکار می گمارد؛ در هر صورت مرتکب جرم شده اند و برابر قانون به مجازات حبس از91 روز تا 180روز محکوم خواهند شد.

گفتنی است، متقاضیان در زمان مراجعه باید مدارک ذیل را همراه داشته باشند:

فیش واریزی به حساب خزانه داری کل ، اصل و کپی کارت موقت کار قبلی، اصل و کپی کارت آمایش 12 برای اتباع افغانی، اصل و کارت هویت ویژه اتباع خارجی 11 برای اتباع عراقی و دو قطعه عکس 4*3 ، تکمیل فرم اطلاعات کارفرما و تبعه (افغانی/عراقی) ، ارائه یک نسخه از ثبت نام بیمه نامه حوادث یکساله شرکت بیمه حیات امن به نشانی درگاه الکترونیکی: www.hayateamn.ir

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز