درپی ارجاع لایحه حمایت از محیط بانان به کمیسیون حقوقی عنوان شد؛

محیط زیست در انتظار یک خبر خوش

۱۳۹۶/۰۹/۲۴ - ۰۸:۰۵:۰۴
کد خبر: ۶۴۸۸۸۶
محیط زیست در انتظار یک خبر خوش
پس از یک سال انتظار سرانجام لایحه حمایت از محیط بانان قدم های آخر خود را در مجلس شورای اسلامی بر میدارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اسماعیل کهرم کارشناس محیط‌زیست با ابراز خوشحالی از ارجاع لایحه حمایت از محیط‌بانان به کمیسیون حقوقی گفت: این لایحه در دولت یازدهم تدوین‌شده است و حالا بیش از یکسال از تهیه آن و ارسالش به مجلس می‌گذرد اما تاکنون در پیچ‌وخم کمیسیون های مختلف مانده بود.

او با بیان اینکه درآمد محیط‌بانان در ماه کمتر از یک ونیم میلیون است ادامه داد: این افراد یکی از سخت‌ترین مشاغل را به عهده‌دارند مانند مرزبانان مدت‌ها در کنار خانواده‌شان نیستند و جانشان درخطر است، از ابتدای انقلاب تا امروز با توجه به جامعه کوچک محیط‌زیست 119 شهید در این راه داده‌اند.

کهرم افزود: حدود ١٠ درصد خاک کشور در قالب مناطق حفاظت‌شده در اختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد؛ بر اساس استاندارد جهانی برای حفاظت از این میزان اگر امریکا را در نظر بگیریم باید ١٠ تا ١٢ هزار محیط بان داشته باشیم در حالی کمتر از دو هزار و ٧٠٠ محیط بان از این مناطق حفاظت می‌کنند. 

او به وظیفه رسانه برای تسریع روند تصویب این لایحه هم اشاره کرد و گفت: رسالت خبرنگاران مبنی بر آگاهی بخشی به مسئولان، است در حال حاضر در بسیاری موارد با ارائه آمار غلط عده‌ای تلاش می‌کنند تا حمایت از محیط‌بانان را امری پرهزینه تلقی کنند اما با حمایت خبرنگاران و انتشار اخبار صحیح می‌توانیم  ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد فعالیت خبرنگاران تخصصی در حوزه محیط‌زیست و درنتیجه غنای بیشتر محتوای رسانه‌ها باشیم. 

کهرم همچنین به نقش سمن‌ها در حفظ محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: سمن‌ها در حال حاضر دوران نوزادی خود را می‌گذرانند و نیاز به آگاهی و پختگی بیشتری دارند. 

وی افزود: بسیاری از اعضای سمن‌ها با ماهیت واقعی آن آشنا نیستند و در برخی موارد مسئله محیط‌زیست را فراموش می‌کنند و می‌خواهند به یک سری سلایق خود در قالب سمن دست یابند، به نظر من این مقوله نیازمند بازنگری است.

کهرم در پایان تأکید کرد: با توجه به اهمیت  این لایحه و انتظار طولانی‌مدت خانواده محیط‌زیست امیدواریم هرچه زودتر خبر خوش تصویب این لایحه در کمیسیون حقوقی و پس‌ازآن صحن مجلس به گوش برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز