خبرگزاری برنا گزارش می دهد؛

نگاه ویژه دولت به معضلات استان خوزستان/ آغاز تغییرات مثبت در شهرسازی اهواز

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۵:۴۰:۰۶
کد خبر: ۶۴۹۸۷۸
نگاه ویژه دولت به معضلات استان خوزستان/ آغاز  تغییرات مثبت در شهرسازی اهواز
شهر اهواز به عنوان یکی از شهرهایی که چندین سال به طور مستقیم درگیر جنگ تحمیلی بوده است این روزها با نگاه ویژه دولت، شورای شهر و شهرداری در مسیر تغییر و رفع خرابی ها قرارگرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حضور متعدد دولتمردان در استان خوزستان نشان از جدی گرفته شدن معضلات این استان برای دولت است.

در هفته گذشته معاون اول رییس جمهور، تعدادی از وزرا و رییس سازمان محیط زیست برای بررسی مشکلات استان به اهواز سفر کردند.

در حوزه شهری هم وقتی وارد شهر اهواز می شویم شاهد تغییراتی هستیم ولی وقتی به لابه لای کوچه ها و خیابان ها می رویم خرابی های جنگ بعد از اینهمه زمان که از پایان روزهای جنگ تحمیلی می گذرد می تواند هر رهگذری را متعجب کند.

برای پیگیری موضوع به سراغ یکی از اعضای شورای شهر اهواز رفتیم.

فتح الله حاجتی، عضو شورای شهر اهواز، در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا در این خصوص گفت: هر 13 نفر اعضای شورای شهر با هم هماهنگ هستیم و هر 13 نفر به یک شهردار رأی دادیم، شهردار فرد توانمندی است و قبلا هم شهردار اهواز بوده و با توجه به شناختی که به پرسنل و بافت شهری دارد کارهای خوبی تاکنون انجام داده است.

او ادامه داد: پروژه مترو اهواز مدت زیادی تعطیل بود ولی الان استارت زده شده و کار می کند، پروژه هایی مانند احداث پل در منطقه چهارشیر در حال انجام است و طرح توسعه 5 ساله توسط اساتید دانشگاه چمران طی چندین جلسه در حال آماده سازی است و برنامه های خوبی برای پیشرفت در این طرح 5 سال برنامه شهری وجود دارد.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد:  پروژه های بزرگی است مانند شهرک سلامت مصوب شده و به زودی کلنگ زنی خواهد شد. در بحث سر و سامان دادن به ترافیک شهری که در منطقه کیانپارس معضلاتی را برای شهروندان اهوازی ایجاد کرده اقدامات مناسبی برای حل مشکلات در حال انجام است.

حاجتی در خصوص رفع خرابی های جنگ در شهر اهواز گفت: برای رفع خرابی هاکار شده است نه اینکه تلاشی در تمام این سال ها برای بهسازی صورت نگرفته باشد ولی آن طور که در شأن و شایستگی مردم باشد نبوده است و مشکلاتی بوده که با تعاملی که بین اعضای شورای شهر و شهردار محترم است مطمئنا کم کاری نمی شود و در طول این 4 سال شاهد تغییراتی در اهواز خواهیم بود.

او در پایان گفت: با آماده شدن طرح توسعه 5 ساله که توسط اساتید دانشگاه چمران در حال تدوین است اقدامات خوبی برای رفع معضلات اهواز انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز