مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور :

۴۰ درصد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نیاز به نوسازی دارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۵:۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۵۰۰۵۴
۴۰ درصد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نیاز به نوسازی دارد
مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور از نیاز 40 درصد وسایل نقلیه عمومی به نوسازی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور با اشاره به اینکه رفع آلایندگی شهرها با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی حاصل می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار اتوبوس شهری و ۱۷۰ هزار مینی بوس شهری و بین شهری در کشور وجود دارد که ۳۰ تا ۴۰ درصد این وسایل نقلیه نیاز به نوسازی دارند.

اسماعیل کاویانی، مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور با اشاره به برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه شهر ایده آل که قرار است ۱۰ تا ۱۳ دی در جزیره کیش برگزار شود  نیز گفت: اتحادیه اتوبوسرانی شهری نیز در صورت حضور شرکت‌های داخلی و خارجی سازنده اتوبوس و مینی بوس های برقی و دیزلی درون شهری در نمایشگاه، نسبت به ارزیابی کیفی و فنی خودروها برای خریدهای آتی مذاکره خواهد شد.

 او با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت حمل و نقل شهری کشور نیز افزود: سازمان‌های بهره بردار در حوزه خدمات شهری به عنوان بازدید کننده و ارائه کنندگان خدمات شهری نیز در قالب برگزاری غرفه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و این نمایشگاه فرصتی جهت تبادل و گفتگوی رو در روی تولید کننده‌ها و مصرف کنندگان صنعت حمل و نقل شهری است.

 مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور در ادامه به حضور کمیته فنی اتحادیه اتوبوسرانی در این نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: تیم‌های فنی سازمان‌های حمل و نقل عمومی نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و راهکارهایی جهت بهبود وضعیت حمل‌و ‌نقل عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 کاویانی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی جهت ارائه آخرین دستاوردهای تولیدی در حوزه حمل و نقل شهری است اضافه کرد: ناوگان انبوه‌بر  از جمله اتوبوس‌های برقی و خودروهای هیبریدی و دسترسی به جدیدترین تکنولوژی های جهان از جمله موضوعاتی است که در این نمایشگاه مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

 وی افزود: راهی که جهان ۵۰ سال طی کرده و اکنون به خودروی پارک رسیده است را می‌خواهیم طی یک جهش به آن دست یابیم و در کشور به آخرین تکنولوژی در حوزه حمل و نقل عمومی برسیم.

 مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور در ادامه بیان داشت: رفع آلایندگی شهرها و رسیدن به هوای پاک با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است و سایر روش‌ها در واقع اتلاف هزینه بوده و باید در جهت افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل انبوه بر و عمومی به طور کلی گام برداشت.

 کاویانی با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل انبوه بر انگیزه استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی را به شدت کاهش می دهد، گفت: بعد از توجه به این مسئله باید به سمت و سوی قوانین بازدارنده 

پیش رفت که افراد بر اساس قانون مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شوند.

مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳ هزار اتوبوس شهری و ۱۷۰ هزار مینی بوس شهری و بین شهری در کشور وجود دارد که ۳۰ تا ۴۰ درصد این وسایل نقلیه نیاز به نوسازی دارند ولی به دلیل نبود منابع و عدم تخصیص اعتبارات لازم نوسازی آنها انجام نگرفته است.

 کاویانی گفت: البته در راستای جبران این کمبود به سمت ارائه تسهیلات ارزان قیمت در تعامل با بانکهای عامل به گام برداشتیم و در سال ۹۵ حدود ۴۰۰ اتوبوس به این روش به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد و بنا داریم در سال ۹۶ نیز اقداماتی در این راستا انجام دهیم این مسئله در  نمایشگاه شهر ایده‌آل و دومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل شهری کشور مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر روابط عمومی هشتمین همایش و نمایشگاه شهر ایده آل گفت  :سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، سازمان پدافند غیرعامل، دبیر خانه کلانشهرهای کشور و استانداری تهران با حمایت و مشارکت خود و ایجاد تعامل و افزایش اثر بخشی در این رویداد حضور خواهند داشت.

همچنین ،نشست های تخصصی حوزه پسماند و سازمان های پارکها و فضای سبز نیز با حضور مدیران عامل سازمانهای مذکور از سراسرکشور همزمان با همایش و نمایشگاه شهر ایده آل برگزار خواهد شد.

به گفته وی ،یکی از نکات برجسته این دوره از نمایشگاه حضور استارتاپ فناوریهای نوین حوزه مدیریت شهری و پارکهای علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان این حوزه می باشد تا از طریق این رویداد ضمن آشنایی و آگاهی  از تکنولوژیهای نوین مدیریت خدمات شهری و بهره مندی از این فناوریها، با دغدغه های فناوران و استارتاپ های نوپای دانش بنیان نیز آشنا شوند.

 هشتمین همایش و نمایشگاه شهر ایده آل ۱۰ تا ۱۳ دی ماه در جزیره کیش برگزار می شود علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.idealcity.ir  مراجعه کنند.

نظر شما
پرونده ویژه