در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛

عذرخواهی عضو شورا از مردم در پی ضرب و شتم یک دستفروش

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۹:۳۷:۲۳
کد خبر: ۶۵۰۲۸۶
عذرخواهی عضو شورا از مردم در پی ضرب و شتم یک دستفروش
عضو شورای شهر تهران درخصوص ضرب و شتم یک دسترفروش از مردم عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، محمد جواد حق شناس در تذکری در صحن علنی شورای شهر گفت:فردا بیست و هفتم آذر ماه، روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری است است. موضوعی که نباید آن را لزوماً در مقیاس بین المللی دید. بلکه این امر می تواند ابعاد محلی نیز داشته باشد. 

او ادامه داد: در روزهای اخیر، فیلم منتشر شده از ضرب و جرح یک دستفروش توسط مأموران شهرداری تهران، موجب تأثر خاطر شهروندان فهیم تهرانی گردیده است.

حق شناس در ادامه گفت:بی تردید مسئله‌ی دستفروشی در شهر تهران امروز به موضوعی با دو وجهِ متباین تبدیل شده است. از یکسو و با لحاظِ نگاهِ اقتصاد کلان، بخشی از اقتصاد غیر رسمی کشور در این حوزه صورت می گیرد و سیستم اقتصادی کشور را با اخلال مواجه می کند، از سوی دیگر و با نگاه اقتصاد خرد، معیشت طیف گسترده ای از اقشار جامعه به این فعالیت گره خورده است.

او افزود: مدیریت امر در چنین شرایطی، کاری به مراتب دشوارتر و پیچیده تر از سایر امورِ معمول است که شهرداری تهران نیز به عنوان مسئول نظم و ساماندهی فعالیت در فضاهای عمومی شهر، در این ساماندهیِ پیچیده و دشوار ذی مدخل است.

حق شناس ادامه داد:در این راستا، شهربانان و مأموران رفع سد معبر وظیفه ای خطیر را عهده دارند و آینه‌ی تمام نمایِ تعامل، رواداری و صبر مدیریت شهری در مواجهه با مسائل شهر هستند.

او در پایان گفت:اینجانب ضمن تشکر از زحمات تمامی شهربانان خدوم شهرداری تهران، به عنوان مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از عموم شهروندان تهرانی و به ویژه اتباع افغان به دلیل اتفاق ناگواری که در این خصوص رخ داده، عذرخواهی کرده و با تشکر از شهرداری تهران در برخورد شایسته با مأموران خاطی، از شهردار تهران می خواهم تا با برنامه ریزی برای آموزش روش های گفتگوی سازنده، تعامل موثر و رواداری با دستفروشان، چهره‌ی مهربان و صبوری از مدیریت شهری تهران را در اذهان عمومی ایجاد کرده و از تکرار حوادث اینچنینی پیشگیری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز