درگفت و گو با برنا مطرح شد؛

آتش نشانی تهران بالگرد امدادی ندارد/ ۱۵۰ برج ناایمن در تهران وجود دارد/ بلندترین نردبان آتش نشانی پایتخت ۵۴ متر است

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۵:۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۵۰۸۴۷
آتش نشانی تهران بالگرد امدادی ندارد/ ۱۵۰ برج ناایمن در تهران وجود دارد/ بلندترین نردبان آتش نشانی پایتخت ۵۴ متر است
معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی در مورد امکانات هوایی سازمان شهرداری تهران گفت: با توجه به نبود بالگرد در سازمان آتش نشانی تهران این سازمان این امکان را ندارد که در اطفای حریق از طریق هوایی شرکت کند.

محمود قدیری معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا در مورد  ایمن نبودن  ساختمان های بلند مرتبه شهر تهران  در برابر حریق گفت: برای صدور مجوز ساخت ساختمان ها و برج ها باید 24 شاخصه ایمنی نیز مدنظر قرار گیرد. اگر یک شاخصه ایمنی هم در یک ساختمان مدنظر قرار نگیرد شرایط ناامنی را دارا است . برخی از ساختمان های بلند مرتبه شهر تهران  که در بین سال های 75 تا 85 ساخته شده اند  فاقد ایمنی های لازم برای  مقابله با حریق هستند، که به این ساختمان ها در اصطلاح  "موجود" می گویند . ما می توانیم این ساختمان ها را ایمن کنیم اما  نیاز به زمان داریم  که از صفر درصد  به هفتاد درصد ایمنی برسانیم.

وی با اشاره به وجود هزار ساختمان بلند مرتبه  در سطح تهران گفت:  حدود 150 ساختمان بلند مرتبه تهران نا ایمن هستند که باید برای ایمن کردن این ساختمان ها اقدامات جدی صورت گیرد که حادثه ای ایجاد نشود.

 قدیری در مورد  امکانات سازمان آتش نشانی گفت:  بلندترین  نردبان موجود در سازمان آتش نشانی 54 متر است که ساختمان های  47 طبقه را می تواند پوشش دهد، نردبان های 64 متری نیز به زودی وارد سازمان  آتش نشانی شهر تهران می شود.

معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی در مورد امکانات هوایی  سازمان شهرداری تهران گفت: با توجه به نبود  بالگرد در سازمان آتش نشانی تهران  این سازمان این امکان را ندارد که در اطفای حریق از طریق  هوایی  شرکت کند.

وی در خصوص اینکه چرا سازمان آتش نشانی کشور فاقد بالگرد امدادی  است چنین گفت: شورای شهر و شهرداری هنوز در خصوص بودجه تامین بالگرد امدادی برای آتش نشانی به نتیجه مثبت نرسیده اند.

قدیری در پایان بیان داشت: به زودی از تجهیزات جدید آتش نشانی پایتخت رو نمایی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز