معاون شهردار تهران در پیامی به دست‌اندرکاران حمل و نقل عمومی:

برای رسیدن به شهری پاک همراهی کنید

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۲:۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۵۰۹۵۰
برای رسیدن به شهری پاک همراهی کنید
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در سیاستگذاری‌ها و مدیریت‌ها همیشه خودرو بر عابر اولویت داده شده، ابراز امیدواری کرد روزی را در تهران شاهد باشیم که تردد در معابر و نفس کشیدن در این شهر تا این اندازه سخت و دشوار نباشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محسن پورسیدآقایی در پیامی به دست‌اندرکاران حمل و نقل عمومی نوشت: فرا رسیدن روز حمل و نقل را به همه کسانی که به خدمت به مردم در این حوزه اشتغال دارند، تبریک و خسته‌نباشید عرض می‌کنم.

در زندگی شهری امروز، جابه‌جا کردن مسافر همچون زیستن در آب است؛ نعمتی که فقط وقتی نباشد قدر آن را می‌دانیم. درست مانند هوای سالم که وقتی شهر ما از آن محروم می‌شود، تازه می‌فهمیم که با دست خود از چه نعمتی محروم شده‌ایم.

همانطور که نفس کشیدن در هوای سالم حق همه شهروندان است، دسترسی آسان و سریع به حمل و نقل عمومی هم حق همه مردم این شهر است. اما افسوس که تاکنون در سیاستگذاری‌ها و مدیریت‌ها همیشه خودرو بر عابر اولویت داده شده و اهمیت ماشین را بیشتر از انسان دانسته‌ایم. انسان‌ها را از سطح شهر به زیر زمین و بالای پل‌ها رانده‌ایم تا راه را برای جولان خودروها باز کنیم و به اسم اینکه ترافیک را کم کنیم، سفره شهر را هرچه بیشتر برای حاملان دود و آهن گشوده‌ایم.

در چنین شرایطی، کسانی که به نوعی در حوزه حمل و نقل عمومی خدمت می‌کنند و به سهم و اندازه خود در برابر هجوم میلیون‌ها خودرو به شهر انسان‌ها ایستاده‌اند، خادمان واقعی این شهرند و باید دست آنها را بوسید: رانندگان اتوبوس و تاکسی، راهبران قطارها و دیگر دست‌اندرکاران صنعت مترو، کسانی که در حوزه معاینه فنی و کنترل ترافیک فعالیت دارند، مربیانی که در پارک‌های آموزش ترافیک به شهروندان فردا روش‌های زندگی بهتر را می‌آموزند، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و به ویژه افسران وظیفه‌ای که خدمت سربازی خود در راهور می‌گذرانند و همه کسانی که در حوزه حمل‌ونقل فعالیت دارند.

اینجانب به سهم خود قدردان زحمات شما دست‌اندرکاران حمل و نقل عمومی هستم و آرزو می‌کنم در آینده نزدیک روزی را در تهران ببینیم که تردد در معابر، سفرهای درون‌شهری و نفس کشیدن در این شهر تا این اندازه سخت و دشوار نباشد. برای رسیدن به چنین روزی، همه شهروندان را به یاری می‌طلبم و از شما می‌خواهم برای رسیدن به شهری پاک‌تر و انسانی‌تر، مدیران شهر خود را یاری و همراهی کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز