پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته «قرآن، عترت و نماز»

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۲:۵۲:۲۲
کد خبر: ۶۵۰۹۹۵
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته «قرآن، عترت و نماز»
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز پیامی صادر کرد.

متن پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایرانیان از دیرباز واله و شیدای قرآن کریم، این معجزه بزرگ پیامبر ختمی مرتبت بوده‌اند و زنده نگه‌داشتن تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی را مرهون دو یادگار عظیم نبی کریم، یعنی قرآن و عترت دانسته‌اند.

فخرآوران این سرزمین شاگردان مکتب قرآن‌اند و رهبر کبیر و مراد سفر کرده ما حضرت امام خمینی (ره) نیز خود را خاک پای عاملان به قرآن می‌دانستند و در وصف مکتب اسلام و معجزه‌ جاوید آن اینگونه سفارش فرموده‌اند: ما مفخریم که پیرو مذهبی هستیم که می‌خواهد حقایق قرآنی را که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می‌زند، از مقبره‌ها نجات داده و به عنوان بزرگ‌ترین نسخه نجات‌دهنده بشر از بند‌هایی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می‌کشاند، نجات دهد؛ ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا(ص)، مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده و امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع)، مأمور رها کردن بشر از تمام بند‌ها و بردگی‌ها است.

ما مفتخریم که کتاب نهج‌البلاغه که بعد از قرآن بزرگ‌ترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی‌بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است، از امام معصوم(ع) ما است. ما مفتخریم که ائمه معصومین(ع)، از علی‌بن ابیطالب(ع) گرفته تا منجی بشر، حضرت ولی‌عصر(عج) که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است، ائمه ما هستند.

اینجانب از تمامی همکاران بزرگوار، معلمان و مربیان عزیز و سخت‌کوش که در طول سالیان خدمت خالصانه‌ خود، تمام عزم و توان خود را در راستای تربیت نسل پیشگامان تمدن نوین اسلامی به کار گرفته‌اند، سپاسگزاری می‌نمایم و از دانش‌آموزان عزیز که بار سنگین ساختن آینده این انقلاب برعهده آنان است می‌خواهم همواره با استعانت از خداوند متعال، تمسک به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، انس با قرآن کریم و تدبر در آیات نورانی آن و توجه ویژه به اقامه فریضه نماز، در تحصیل علم کوشا باشند؛ زیرا آینده پرافتخار انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان، ایران اسلامی، نیازمند تلاش صادقانه و خستگی‌ناپذیر جهادگران عرصه‌های علمی و فرهنگی است.

از خداوند متعال می‌خواهم به همه توفیق دهد که با بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام بتوانیم تمام توان خود را در راستای تربیت شایسته فرزندان عزیز انقلاب اسلامی به کار گیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز