عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری برنا:

مجلس پیگیر اشتباه عجیب در کتاب درسی جغرافیا شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۵:۴۸:۲۲
کد خبر: ۶۵۱۰۹۵
مجلس پیگیر اشتباه عجیب در کتاب درسی جغرافیا شد
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشخص شود این اشتباه چگونه صورت گرفته است چراکه کتاب های درسی به بدون ممیزی چاپ نمی شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی ‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نقشه‌ ایرانی که در کتاب درسی جدید سال دهم دبیرستان وجود دارد، گفت: در کتاب درسی جدید التالیف جغرافیا که در سال دهم دبیرستان تدریس می‌شود و در آن نقشه‌ای از ایران به تکرار وجود دارد، متاسفانه شهری به جز ساری به عنوان مرکز استان مازندران مشخص شده است.

یوسف نژاد با بیان اینکه این اقدام باعث شکاف و حساسیت‌های بین شهری و قومی در استان مازندران شده، گفت:  بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان در این رابطه اظهار نگرانی کرده‌اند.

او همچنین اظهار کرد: افراد مولف این کار با نیت خیری انجام نداده اند، آموزش و پرورش باید مشخص کند چرا بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب و چاپ تعداد زیادی کتاب فردی عمدا یا سهوا چنین تخلف آشکاری را انجام می‌دهد؟

در این خصوص علیرضا ابراهیمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نیز به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: باید مشخص شود این اشتباه چگونه صورت گرفته است چراکه کتاب های درسی به بدون ممیزی چاپ نمی شوند.

او با بیان اینکه برای چاپ کتاب های درسی مراحل طولانی وجود دارد، ادامه داد: برای چاپ کتاب درسی پس از بخش ممیزی آنها بازنگری می شوند و به این سادگی نمی تواند نویسنده ای متنی را بگنجاند یا کم کند.

ابراهیمی تاکید کرد: در حال حاضر این موضوع در کمیسیون آموزش در حال پیگیری است تا مشخص شود این اشتباه چگونه صورت گرفته و چرا که چنین مسائلی می تواند با تحریک اقوام  مختلف شود.

در همین رابطه محمد دامادی، نماینده مردم ساری و میاندرود، نیز نامه ای به سیدمحمد بطحایی ارسال کرد که وزیر آموزش و پرورش دستور پیگری فوری در این زمینه را صادر نمود.

photo_2017-12-18_14-41-27

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز