معاون وزیر کشور خبر داد:

واریز ۶۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های سراسر کشور برای انجام طرح‌های عمرانی

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۹:۳۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۱۲۲۲
واریز ۶۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های سراسر کشور برای انجام طرح‌های عمرانی
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: از ابتدای امسال تا کنون 600 میلیارد تومان به دهیاری‌های سراسر کشور برای انجام طرح‌های عمرانی واریز شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سید محمد علی افشانی در نشست هم اندیشی فرمانداران، بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: 2 میلیارد دلار در بودجه سال 97 برای ساماندهی پسماند شهری و روستایی کشور در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: مخالفت با ردیف بودجه ای 2میلیارد دلاری در بحث پسماندهای شهرها و روستاهای کشور مخالفت با حیات و زیست مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما نباید بین شهر و روستا تفاوت قائل شویم گفت: پایه و اساس توسعه و پیشرفت کشور امروز شوراهای شهرها و بخصوص روستاها هستند که بدون هیچ چشم داشتی مشغول فعالیت برای عمران و ابادانی کشور هستند.

افشانی اظهار کرد: شورا پایه دموکراسی و اداره زندگی مردم با مردم است و بها دادن به شوراهای روستایی یک وظیفه ملی و دینی بحساب می‌آید.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه گفت: دادن اختیارات به شوراها به نفع ملت و کشور است و در این زمینه اگر شوراها قدرت بگیرند نفع ان را مردم خواهند برد.

وی در ادامه تصریح کرد: شورا های اسلامی شهر و روستا باید شهرداران و دهیاران را با توجه به کارآمدی و سابقه انتخاب کنند و دیگر ملاک‌های قومیت و جناح را باید کنار بگذارند .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تمام مسئولان و دهیاران باید بر روی اشتغال روستاییان متمرکز شوند تا بتوان جلوی مهاجرت به شهرها را گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار دهیاران و اعضای شوراها بسیار سخت است و این قشر از جامعه درامد بسیار کمی دارند و کار انها از خودگذشتگی است افزود: به دنبال بیمه و تامین معیشت اعضای شورای ها و دهیاران کشور هستیم

افشانی خاطرنشان کرد: پسماندهای شهر و روستا زندگی ما را با پخش شدن درطبیعت نابود می‌کند و دفن آنها باعث می‌شود که شیرابه آنها به آب‌های زیر زمینی نفوذ کند و باعث مشکلان فراوانی از جمله شیوع انواع بیماری‌ها در کشور شود . باید با استفاده از ظرفیت پسماندها از آنها برای تولید کمپوست،تولید برق و مصالح عمرانی برای شهرها و روستاها استفاده شود.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه هیچ امری مهمتر از اشتغال روستاها در کشور نیست افزود: ما زیرساخت‌ها را برای روستاها فراهم کردیم ولی برنامه‌ای برای کار آفرینی روستاها نداشتیم که باعث شده است زیرساخت‌های ساخته شده برای روستاها بی‌استفاده باقی بماند.

وی اظهار کرد: کلمه استان محروم را باید از بین ببریم چون هیچ سودی برای استان ندارد و باید بجای آن مزیت‌ها و زیرساخت‌های استان را به نمایش بگذاریم تا در این زمینه استان خود را شکوفا کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز