وزیر کار و رفاه اجتماعی:

سند کار شایسته میثاق حقوق شهروندی در عرصه کار است

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۹:۴۸:۵۳
کد خبر: ۶۵۱۳۸۰
سند کار شایسته میثاق حقوق شهروندی در عرصه کار است
وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سند کار شایسته نه به عنوان یک سند بلکه میثاق حقوق شهروندی در عرصه کار است، گفت: ما مسئله حقوق و عدم تبعیض کار را دنبال کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی» وزیر کار و رفاه اجتماعی در اولین اجلاس گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی گفت: خوشحالم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جنبه‌های مختلف با منشور حقوق شهروندی در ارتباطات است. وزارتخانه‌ای که از آسیب‌دیدگان اجتماعی تا ثروت‌آفرینان دیروز و امروز و سالمندان را در برمی‌گیرد.

ربیعی در ادامه گفت: سند کار شایسته نه به عنوان یک سند بلکه میثاق حقوق شهروندی در عرصه کار است، ما در وزارتخانه مسئله حقوق و عدم تبعیض کار را دنبال کرده‌ایم. در درون وزارتخانه سعی کردم از اقوام و مذاهب گوناگون از سطوح معاونان تا مدیران کل استانی را به کار بگیرم. حق اشتغال را از جهت‌گیری وزازتخانه قرار دادیم و سعی کردیم تمرکز را بر اشتغال کسانی که فرصت نابرابر دارند، قرار دهیم.

وزیر کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: در برنامه اشتغال روستایی و عشایر به مناطق محروم توجه شده است، توانمند شدن برای کاریابی، رفتن به زندان‌ها پادگان‌ها و روستاها، ساماندهی کارها از جمله کولبرها و... مقابله با قراردادهای سفید امضا و نگرانی از قراردادهای کار، تلاش برای تساوی حقوق و ایجاد حقوق شهروندی از بنیادی‌ترین اموری است که در این دوره دنبال می‌کنیم.

 او ادامه داد: حق فعالیت صنفی در وزارتخانه در طول سه سال اخیر دنبال شده است، برخی تشکل‌های صنفی بیش از سه سال وقت ما کار گرفتند تا تشکیل شوند و معتقدم این تشکل‌ها می‌تواند در اجرای حقوق شهروندی کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز