وزیر کشور:

۴ میلیارد برای کمک به احزاب در بودجه پیش‌بینی شده است/ هیچ سمنی بیش یک ماه منتظر مجوز نیست

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۱:۰۱:۴۴
کد خبر: ۶۵۱۴۴۹
۴ میلیارد برای کمک به احزاب در بودجه پیش‌بینی شده است/ هیچ سمنی بیش یک ماه منتظر مجوز نیست
وزیر کشور گزارش اجرای حقوق شهروندی در یک سال گذشته را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در اولین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی گفت: بی شک مدیون تفکرات رئیس جمهور هستیم که چنین آرامشی برای پاسخگویی مطالبات مردم فراهم کردند. وزارت کشور در حوزهای مختلف مسئولیت زیادی را دارد رئیس‌جمهور از روز اول دولت یازدهم به من یادآوری کردند که مر قانون باید رعایت شود.

او ادامه داد: ما تلاش کردیم هم در حوزه داخلی وزارت کشور و هم ارتباط با مردم در این زمینه کار کنیم. در وزارت کشور ۲۱۷ نفر از زنان جزء نیروهای ما هستند و ۲۱۶۷ نفر دهیار از بانوان داریم. در حوزه حق شهروندی تلاش کردیم که سالانه آمار سرقت ۵ درصدی در سال کم شود زیرا در دولت قبل سالانه ۵ درصد افزایش داشت. در گذشته آمار سرقت داشتیم اما بقیه جرایم هم آمارشان کم شد که در نهایت بستر امن اجتماع فراهم می‌شو.

وزیر کشور بیان کرد: چهار انتخابات در دو برهه انجام دادیم که بالاترین مشارکت را داشتند که اولین بار ۱۴۰ شهر دارای انتخابات الکترونیک بودند. امنیت انتخابات بالا بود و یک مورد تلفات در مساله امنیتی نداشتیم.

رحمانی‌فضلی در ادامه گفت: در تمام سطوح وزارت کشور ستاد تکریم ارباب رجوع داریم و پاسخگو هستیم و به ۹۵ درصد مراجعین پاسخگو بودیم، پیش‌نویس لایحه منع خرید و فروش لوازم شنود را تهیه و ارائه کردیم و بعد از ۸ سال از بسته بودن خانه احزاب آنجا باز شد که بسیار فعال است و در ۱۰ استان شعبه دارد و در ۳۴۰ شهر دفاتر فرعی دارند. ۵۵ مورد حزب پروانه گرفتند و هیچ حزبی در دولت منتظر گرفتن مجوز نیست.

به گفته او ۴ میلیارد برای کمک به احزاب در بودجه پیش‌بینی شده است، به مناسب ۱۶ آذر هزار مورد جلسه در دانشگاه برگزار شد که هیچ کدام تعطیل نشد. برای انتخابات ریاست جمهوری ۴۲ هزار سخرانی انجام شد.

وزیر کشور اظهار کرد: هیچ سمنی بیش یک ماه منتظر مجوز نیست. ۴ هزار سمن‌ در حوزه آموزش داریم. دستورالعمل نظم امنیت راهپیمایی را داریم که ناجا موطف به تامین امنیت است. آسیب‌های اجتماعی را بررسی کردیم و به سرعت به سمت اصلاح آنها می‌رویم که بزرگترین گام به سمت امنیت اجتماعی است.

رحمانی فضلی ادامه داد: از اقوام و اقلیت نژادها سعی کردیم بیشترین حمایت را کنیم. فرماندار و بخش‌دار مناطق سنی‌نشین را از خود آنها انتخاب می‌کنیم و به تشکل‌های دیگر ادیان مجوز دادیم.

او در پایان گفت: در زمینه آموزش زبان ترکی و کردی ترکمنی در حال بررسی هستیم، از سال ۸۲ تاکنون ۱۰هزار میلیارد تومان به دهیاری کمک شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز