بازگشت ۴۰۰دانشگاه برتر دنیا به ایران، در دو سال گذشته

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۹:۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۵۱۶۸۱
بازگشت ۴۰۰دانشگاه برتر دنیا به ایران، در دو سال گذشته
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیادملی نخبگان: بنیاد ملی نخبگان آمادگی دارد زمینه فعالیت و جذب هر نخبه ایرانیِ خارج رفته را در کشور فراهم کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیادملی نخبگان گفت: در دو سال گذشته بیش از 800دانشمند نخبه ایرانی را از 400دانشگاه برتر دنیا به ایران برگرداندیم.

محمدصالح ترکستانی امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس بنیاد ملی نخبگان خراسان شمالی در بجنورد گفت: از این تعداد نخبه ای که به ایران بازگشتند 265 نفر در 100 دانشگاه برتر دنیا تحصیل می کردند که هم اکنون در دانشگاه ها، صنایع و استارت آپ های کشور جذب شده اند.

وی با بیان اینکه تعلق فرهنگی، عامل خدمت نخبگان در داخل کشور است گفت: بنیاد ملی نخبگان آمادگی دارد زمینه فعالیت و جذب هر نخبه ایرانیِ خارج رفته  را درکشور فراهم کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیادملی نخبگان گفت: سیاست بنیاد ملی نخبگان، حمایت پولی از نخبگان نیست و باید مسیر حمایت از نخبگان اصلاح شود.

ترکستانی افزود: از نظر ما هر دانش آموز ایرانی در هر جایی که تحصیل می کند باید در قالب طرح شهاب که همان شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است مورد پایش قرار گیرد.

در این مراسم با قدردانی از خدمات محمدباقر مقدسی، مهدی قاسمی فرد به عنوان رییس جدید بنیاد ملی نخبگان خراسان شمالی معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز