در پنجمین همایش دبیران شوراهای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش وجوانان؛

احمدی : امر پژوهش یک ابزار نرم افزاری قدرتمند برای مدیران و تصمیم سازان است

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۸:۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۵۱۷۷۷
احمدی : امر پژوهش یک ابزار نرم افزاری قدرتمند برای مدیران و تصمیم سازان است
پنجمین همایش دبیران شوراهای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش وجوانان به میزبانی هرمزگان برگزارشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  به همت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش وجوانان پنجمین همایش دبیران شوراهای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش وجوانان به میزبانی هرمزگان برگزارشد.

در این همایش که با حضور معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، وی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش در خصوص تبیین اهمیت پژوهش و بهره گیری از نتایج مطالعات و پژوهش های در مدیریت اجرایی کشور گفت: امر پژوهش به عنوان یک ابزار قدرتمند و یک بازوی نرم افزاری برای مدیران و تصمیم سازان به حساب می آید و هر توفیقی که در بخشی از کشوروبخش های مدیریتی و اجرایی کشور نصیب ما شده به پشتوانه ی مطالعات و پژوهش های راهبردی و کاربردی بوده که توسط پژوهشگران و اندیشمندان این عرصه انجام شده است. 

دکتر احمدی در قسمت دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت پژوهش در نگاه کلان و سطوح مدیریت عالی کشور پرداخته و گفت: در همه ارکان اصلی تصمیم گیری و بالاترین سطوح مدیریتی کشور نگاه حمایتی بسیار ویژه ای نسبت به امر پژوهش و اهمیت پژوهش با نگاه راهبردی وجود دارد  که همین نگاه های حمایتی و همین حمایت ها، می تواند برای حوزه های علمی و پژوهشی راهگشاباشد.  

او در ادامه صحبتهای خود به فعالیتهای انجام شده در حوزه مطالعات و پژوهش در استانها پرداخته و گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده بر اساس رویکردها و سیاستهای وزارت ورزش و جوانان در حوزه مطالعات و پژوهش طی چهارسال گذشته ما شاهد فعالیت های علمی و پژوهشی بسیار خوبی در استان ها بوده ایم اما نکته بسیار مهم در جهت پیشرفت بیشتر در این مسیر ضرورت تعامل پویای  ادارات کل با موسسات و مراکز پژوهشی و برون سپاری تحقیقات و پژوهش های علمی و بهره گیری از ظرفیت آنها در راستای انجام طرحها و پژوهش های علمی است.

دکتر احمدی کاربردی و مسئله محور بودن موضوعات طرحها و پژوهش های علمی را از ویژگیهای مهم فعالیتهای این حوزه در استانها دانست و با تاکید بر نیاز محور بودن آنها بیان داشت که تحقیقات علمی و  پژوهشی باید بنابر نیازهای احصاء شده از درون حوزه های مدیریتی به انجام برسند تا بتوان از نتایج آنها در حوزه مدیریتی و برنامه ریزی اجرایی بهره لازم را برد. 

تقویت نگاه به موضوعات و نیازهای منطقه ای در استانها یکی دیگر از موضوعاتی بود که او در سخنان خود به آن پرداخت و گفت: فعالیتهای پژوهشی در استانها باید به سمتی برود که به موضوعات منطقه ای نگاه ویژه داشته باشیم. در حقیقت باید در استان نگاه جامعتری به موضوعات و نیازها داشته که بر اساس آن فعالیتهای پژوهشی نه فقط در سطح استان بلکه برطرف کننده مسائل استانهای یک منطقه از کشورشود.

معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش در پایان سخنان خود با اشاره به موضوع حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در حوزه مطالعات و پژوهش گفت: پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با حوزه های ورزش و جوانان، خود از مهمترین ظرفیتهایی هستند که ما میتوانیم با صرف کمترین هزینه و صرفه جویی مالی از نتایج آنها به عنوان یک فعالیت مطالعاتی و پژوهشی بهترین بهره لازم را ببریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز