سخنگوی اورژانس کشوردر گفت و گو با برنا:

خالدی : آلاینده هوای تهران ذرات زیر ۲.۵ میکرون نیست!

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۲:۰۸:۲۶
کد خبر: ۶۵۱۹۴۱
خالدی : آلاینده هوای تهران ذرات زیر ۲.۵ میکرون نیست!
سخنگوی اورژانس کشور گفت:در حال حاضر آلودگی زیر 2.5 میکرون است .

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، در مورد نشانه های مسمویت های اولیه در هوای آلوده گفت:  برخی نشانه ها  به شما اعلام می کند ، دچار مسمومیت بر اثر آلودگی هوا شده اید ،افراد با بروز  نشانه هایی نظیر   سر درد،  سرگیجه، تاریکی چشم،   حالت تهوع،  استفراغ،  تنگی  نفس  و عدم تعادل باید بدانند که دچار مسمومیت شده اند و نیاز به مراجعه به مراکز امدادی دارند.

 وی افزود:  افرادی  که سابقه بیماری قلبی دارند مسمویت ناشی از آلودگی هوا خودش را به صورت حملات  قلبی نشان می دهد  که  در این صورت باید با اورژانس تماس  گرفته شود.

خالدی با اشاره به طرح تحول سلامت در  بهتر شدن رسیدگی به بیماران گفت: با  توجه به  طرح تحول سلامت  در بیمارستان های دولتی  کشور بحث استقرار متخصین مقیم را داریم که کمک شایانی  می کند به  جهت اینکه بیماران تخصصی تر  با سرعت بیشتری خدمات دریافت می کنند.

سخنگوی اورژانس  ماسک های آلودگی هوا چقدر دوام زمان برای استفاده در شرایط آلودگی فعلی هوا را دارا هستند گفت : نهایت زمان قابل استفاده بودن آنها 6 تا 8 ساعت است . فرد استفاده کننده باید به شکلی ماسک را روی صورتش قرارد دهند که منافذ ورود آلودگی از طریق تنفس به بدن کامل مسدود شود.

خالدی در پاسخ به اینکه در حال حاضر آلودگی هوا تهران 2.5 میکرون است و در این شرایط ماسک ها چه تاثیری دارند وقتی حتی آلودگی به این حد می تواند از راه پوست وارد بدن شود گفت : ذرات معلق در هوای آلوده از طریق پوست وارد بدن نمی شوند و ممکن است از طریق دهان و یا چشم وارد بدن شوند در حال  حاضر علت آلودگی  ذرات زیر 2.5 میکرون نیستوممکن نیست از طریق پوست وارد بدن شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز