واکنش مدیریت بحران به انتشار شایعات از خسارات زلزله احتمالی تهران

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۱۰:۴۳:۴۷
کد خبر: ۶۵۲۹۳۷
واکنش مدیریت بحران به انتشار شایعات از خسارات زلزله احتمالی تهران
درپی انتشار تعدادی از نقشه‌های تخمین خسارت مربوط به آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) که 18 سال پیش تهیه شده، شایعاتی بر پایه اطلاعات این نقشه‌ها درباره زلزله احتمالی در تهران منتشر شده است که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دراین زمینه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در اطلاعیه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آمده است: نقشه‌های تخمین خسارت ارائه شده توسط جایکا به صورت طرح اولیه و بر اساس مدل‌های نرم افزاری تهیه شده و بانک اطلاعاتی مورد استفاده در آن به عنوان اساسی ترین پارامتر ورودی این طرح  بر اساس آمار و گزارشات موردی مربوط به وقایع گذشته بوده است که حتی در زمان اجرای این پروژه به علت محدودیت زمانی اعتبار داده‌ها از دقت کافی برخوردار نبوده، بسیار ناقص و در مراحل اولیه قرار داشته است. جمع آوری و دسته بندی اطلاعات آماری ساختمان‌ها در جزئیات ریز ممکن نبوده و به همین جهت این اطلاعات به صورت تجمعی و با شبیه سازی برآورد و مورد استفاده قرار گرفت.
این اطلاعیه با اشاره به این که مجموعه کامل داده ها به مرور زمان در حال تکمیل شدن است، می افزاید: با توجه به ساخت و ساز ساختمانها و مقاوم سازی بافتهای فرسوده براساس آیین نامه ها با ویرایش جدید همچنین نصب و راه اندازی شبکه های ثبت برخط اطلاعات لرزه‌ای  شهر تهران، روشهای مناسب و جدیدتری برای برآورد خسارات اولیه حاصل از زمین لرزه در حال بهینه سازی است. بر این اساس لازم به ذکر است انتشار  اطلاعات مذکور بدون اطلاع از طرحها و پروژه های انجام شده و در دست اقدام با توجه به بانک اطلاعاتی به روز شده در خصوص مقاوم سازی، کاهش خطر پذیری و خسارات ناشی از بروز زمین لرزه احتمالی تهران صرفا باعث تشویش و نگرانی بی مورد شهروندان خواهد شد.
در این اطلاعیه آمده است: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به منظور تدقیق و به‌روز رسانی نقشه‌های موصوف در تاریخ ۲۸ آذرماه امسال تفاهم نامه ای با سازمان همکاری های بین المللی ژاپن(جایکا) امضاء و در قالب آن پروژه ای تحت عنوان«افزایش تاب آوری شهر تهران، ارتقاء، بروزرسانی و بازنگری طرح جامع کاهش خطر پذیری» تعریف شد که این طرح هم اکنون در این سازمان در حال اجرا و پیگیری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز