تحقیقات نشان می دهد؛

مصرف کره بادام زمینی ضد خستگی/پیشگیری از سرطان/رشد عضلات ورزشکاران

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۲۰:۳۴:۱۴
کد خبر: ۶۵۴۸۶۱
مصرف کره بادام زمینی ضد خستگی/پیشگیری از سرطان/رشد عضلات ورزشکاران
بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد. در بین آجیل ها، بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب می باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، کره ی بادام زمینی تقریبا همان خواصی را دارا است که بادام زمینی دارد. بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ها نیست. بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد. در بین آجیل ها، بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب می باشند. (85 درصد) بادام زمینی، دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B3 می باشد. ویتامین B3 باعث افزایش کلسترول خوب( HDL) می شود، فرایند پیری را به تعویق می اندازد و همچنین از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. کره بادام زمینی منبع ویتامینB6 - اسید فولیک- فسفر- منیزیم - روی و پتاسیم است و نیز منبع بسیار خوب و عالی نیاسین می باشد. ویتامین E نیز در بادام زمینی وجود دارد.بادام زمینی دارای آنتی اکسیدان نیز می باشد. پس سلول را از خرابی و نابودی محافظت می کند، سیستم امنی را تقویت می کند. منیزیم موجود در بادام زمینی، گرفتگی عضلانی را دور می کند.بادام زمینی دارای فولات نیز می باشد. فولات از کم خونی، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری می کند.بادام زمینی حاوی پتاسیم می باشد. پتاسیم موجب تنظیم فشارخون و تنظیم ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضلانی و ادم جلوگیری می کند.فسفر در بادام زمینی وجود دارد که جلوی ضعف و خستگی را می گیرد.

در سال 2003 سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکا ادعای فواید سلامتی برای کره بادام‌زمینی و برخی مغزهای گیاهی را تأیید کرد و اعلام کرد شواهد علمی نشان می‌دهد که خوردن بیشتر مغزهای گیاهی به مقدار  42 گرم در روز ( به‌عنوان بخشی از برنامه غذایی کم کلسترول و کم‌چربی اشباع‌شده) می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. بیشتر تحقیقات نشان می‌دهد فواید سلامتی مغزها شامل کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی یا عوامل زمینه‌ساز آن‌هاست اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است مغزها به کاهش بیماری‌های دیگری نیز کمک کنند مثلاً کره بادام‌زمینی منبع ماده شیمیایی گیاهی ریزوراترول (resveratrol) است (ماده‌ای که در پوست انگور نیز وجود دارد). مطالعه اخیر در آلمان نشان داد که این ماده تأثیر پیشگیری‌کننده برای سرطان کولورکتال (روده) دارد.

اگر ورزشکار هستید باید بگوییم که کره بادام زمینی مخصوص شماست چرا که بادام زمینی می تواند باعث قدرت جذب پروتئین در بدن شود. برای افرادی که از مکمل های بدنسازی استفاده می کنند واجب است که حتما 1 ساعت قبل از مکمل های بدنسازی از بادام زمینی استفاده کنند این باعث می شود که مکمل به صورت کامل جذب عضله شود. اما در حالت عادی جذب مکمل ها نصف خواهد شد که در بیشتر مواقع ممکن است کارایی آنچنانی نداشته باشد. پس حتما برای رشد عضلات خود در ورزش بدنسازی از بادام زمینی استفاده نمایید.

یک رژیم دارای بادام زمینی، به خاطر افزایش منیزیم، فولات، فیبر، مس و ویتامین E ، خطر بیماری قلبی را کم می کند. مصرف 28 گرم بادام زمینی در روز، موجب کاهش بیماری قلبی می گردد. برای جلوگیری از بیماری قلبی، حداقل 1 مشت بادام زمینی و دیگر آجیل ها یا 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را 4 بار در هفته میل کنید.

نگران استفاده از بادام زمینی و افزایش چربی ها در بدن هم نباشید. بادام زمینی به دلیل چربی های مفید حتی می تواند باعث چربی سوزی بیشتر در بدن شود و هم می تواند حجم عضلات شما را افزایش بدهد و هم می تواند به دلیل چربی های مفید و فیبر فراوان باعث کات کردن عضلات شود. مصرف مرتب بادام زمینی می تواند باعث افزایش تستوسترون و در نتیجه افزایش قدرت عضلات شود. افرادی که قبلا از داروهای بدنسازی استفاده کرده اند و دیگر قصد استفاده را ندارند . برای جبران سم ایجاد شده در بافت عضله و یا سلول ها می توانید از بادام زمینی استفاده کنید این باعث می شود که سم موجود در عضلات و بافت ها از طریق ادرار دفع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز