رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت و گو با برنا:

بیمارستان دولتی که از اجرای طرح بیمه سلامت سرپیچی کند قطعا رئیس آن از فردا نمی تواند سرکار بیاید

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۲:۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۵۵۰۷۷
بیمارستان دولتی که از اجرای طرح بیمه سلامت سرپیچی کند قطعا رئیس آن از فردا نمی تواند سرکار بیاید
تعداد زیادی از مراجعان به مراکز درمانی کشور مدعی هستند وقتی دفترچه سلامت خود را ارائه می کنند با این جمله مواجه می شوند :« طرح بیمه سلامت را پوشش نمی دهیم »این سخن در حالی مطرح می شود که پیشتر رییس جمهور اعلام کرده بود همه مراکز درمانی دولتی موظف به پوشش طرح سلامت هستند. در خصوص اینکه چرا بعضی از مراکز درمانی اینگونه پاسخگو مردم هستند با رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت و گو کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم و کاهش درصد خانوارهایی که بخاطردریافت خدمات سلامت دچار هزینه کمرشکن شده اند، دو مورد از اهداف مهمی است که در طرح تحول سلامت گنجانده شده است.

طرح تحول سلامت دارای 8 بسته اجرایی شامل کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج - خاص و نیازمند و 5 مورد دیگر است.

در خصوص شکایت مردم نسبت به برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی درباره طرح تحول سلامت که به آن ها گفته اند این مرکز درمانی شامل این طرح نمی شود یا این طرح متوقف شده و دفترچه های بیمه سلامت را قبول نکرده اند؛ خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا با عباس زارع نژاد رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت  گفت و گو کرد.

عباس زارع نژاد با تأکید بر اینکه دفترچه های بیمه سلامت ایرانیان شامل بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی نمی شود، گفت: «اگر بیمارستان و مرکز درمانی دولتی از اجرای این طرح سرپیچی کند، تخلف محسوب می شود و قطعا رئیس آن بیمارستان دولتی از فردا نمی تواند سرکار بیاید.»

وی با اشاره به اینکه 500 تا 600 بیمارستان دولتی در کشور وجود دارد، بیان کرد: «دفترچه بیمه سلامت ایرانیان شامل درمان های سرپایی، کلینیک های فوق تخصصی و تخصصی است. پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی و کلا پاراکلینیک ها طرف قرارداد دفترچه های بیمه سلامت هستند.»

همچنین رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در ادامه افزود: «بیمه پایه سلامت شامل همه خدمات بیمارستانی (بستری وسرپایی) در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی- درمانی دولتی و  آموزشی ، بخشی از بیمارستان های خصوصی که طرف قرارداد ما هستند، همه موسسات سرپایی شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و سایر خدمات پاراکلینیک که در کشور طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت است. در قالب این طرح بیمه سلامت مانند سایر بیمه شده ها فرد می تواند برود و از خدمات  بهره مند شود.»

وی در پایان متذکر شد: تخلف درباره طرح تحول سلامت و همچنین دفترچه های بیمه سلامت ایرانیان از خط قرمزهای وزارت بهداشت است و اگر تخلفی صورت بگیرد با آن برخورد قاطعانه خواهد شد.

 

 

 

 

 

نظر شما