رشدمغز نوزادتحت تاثیرپوشک کثیف !

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۱۴:۰۶:۵۸
کد خبر: ۶۵۵۶۲۸
رشدمغز نوزادتحت تاثیرپوشک کثیف !
یک پژوهش جدیدبیان می کندکه پوشک بچه ممکن است نشانه هایی ازرشدمغزرابه مابدهد. پژوهشگران نمونه های مدفوع دوجین کودک یکساله راآنالیز کرده ومهارت های تفکر آن ها رامورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، یک پژوهش جدید بیان می کند که پوشک بچه ممکن است نشانه هایی از رشد مغز را به ما بدهد. پژوهشگران نمونه های مدفوع دوجین کودک یکساله را آنالیز کرده و مهارت های تفکر آن ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

رابطه پوشک کثیف با رشد مغز

نتیجه نشان داد که بین انواع خاصی از میکروب ها در مدفوع نوزاد و سطوح بالاتر رشد مغزی در ۲ سالگی ارتباط وجود دارد.

 

ربکا نیک میر می گوید”داستان بزرگ در اینجا این است که یک گروه از کودکان که در ارتباط با گروه خاصی از باکتری ها بودند، عملکرد بهتری در آزمون های شناختی نشان دادند”.وی دستیار روان پزشکی دانشکده ی پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی است.

 

نیک میر در نشریه ی دانشگاه گفت:” آیا باکتری ها واقعاً با رشد مغز ارتباط دارند؟ این چیزی است که ما هم اکنون روی آن کار می کنیم.بنابراین ما دنبال مسیر های خاصی هستیم که ممکن در این فرایند دخیل باشند”.

 

وی می گوید موضوع محتمل دیگر این است که اجتماع باکتری ها بعنوان یک نماینده برای برخی فرایند ها عمل می کند که رشد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.مثلاً تنوع در مصرف مواد مغذی خاص.

 

در حقیقت مطالعه ثابت نمیکند که باکتری های خاص رشد مغز را افزایش می دهند، بلکه می گوید تنها یک رابطه بین آن ها دیده شده است.تاکنون ، پژوهشگران گفته اند که این پژوهش می تواند چندین مسیر را برای تحقیقات آینده باز کند ، مثلاً چگونه اجتماع میکروب ها (میکروبیومی) در روده ی نوزاد سایر حوزه های رشد مثل مهارت های اجتماعی و اضطراب را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

نیک میر می گوید “تصویر بزرگ: نتایج پیشنهاد می کنند که ممکن است شما قادر باشید رشد میکروبیومی را به منظور شکوفا کردن رشد شناختی یا کاهش ریسک ابتلا به بیماری هایی نظیر اوتیسم ، هدایت کنید.که این کار می تواند شامل مشکلاتی در زبان و شناخت است”.او می پذیرد که چگونگی هدایت این رشد، سوالی است که پاسخ داده نشده است.زیرا ما مجبوریم آنچه را میکروبیومی افراد است وچگونگی تغییر آن را بفهمیم” این احتمالاً چیزی است که دانشمندان جامعه در تلاشند تا روی آن کار کنند.

مطالعه ی آن ها اخیراً در مجله ی روان پزشکی زیستی چاپ شده است.

نظر شما