فروش وام روش جدید کلاهبرداران اینترنتی

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۴:۵۲:۱۸
کد خبر: ۶۵۷۱۴۶
فروش وام روش جدید کلاهبرداران اینترنتی
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در استان هرمزگان خبر داد و گفت: متاسفانه شهروندان نکات امنیتی را در فضای مجازی رعایت نمی‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سرهنگ دوم علیاصغر افتخاری اظهار کرد: برابر مراجعه احدی از شهروندان هرمزگانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

    

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، در فضای مجازی آگهی با عنوان فروش وام روبه‌رو شده که پس از تماس با فرد ناشناس مبلغ دو میلیون ریال را به حساب وفروشنده وام واریز نمود؛ پس از گذشت مدت زمان طولانی، متهم از پرداخت وام به شاکی خودداری نمود.

 

سرهنگ افتخاری گفت: در روند رسیدگی به پرونده، تعداد هشت نفر از شهروندان بندرعباسی نیز به پلیس فتا مراجعه و بیان داشتند که فردی ناشناس از همین روش از آنها کلاهبرداری نموده است.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت پرونده و تعدد شکات، با انجام اقدامات فنی و تخصصی فردی به هویت آقای ف.د شناسایی گردید. با توجه به احتمال سوء استفاده از شناسایی شده، با انجام اقدامات تکمیلی مشخص گردید فرد شناسایی شده هویت واقعی متهم می‌باشد که ضمن هماهنگی مقام قضایی متهم با رعایت اصل غافلگیری دستگیر گردید.

 

وی افزود: در بازجویی بعمل آمده، متهم بیان داشت، با توجه به فوت پدرش در بچگی از لحاظ مالی در تنگدستی بوده و براید پرداخت شهریه دانشگاه اقدام به درج آگهی فروش وام در فضای مجازی نمود. برابر تحقیقات انجام شده متهم معترف گردید با مبالغ دریافتی قصد خروج از کشور را نیز داشته است.

 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید متهم با انجام این عمل از 40 نفر مبلغ 800 میلیون ریال کلاهبرداری نموده است.

 

وی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند و برای دریافت وام بایستی حتما به بانک مراجعه نمایند و به راحتی در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد ننمایند.

 

سرهنگ افتخاری افزود: متاسفانه با رشد فضای مجازی در جامعه، کلاهبرداران ازروش‌های نوینی برای کلاهبرداری استفاده می‌نمایند. شهروندان بایستی آگاهی خود را در خصوص فضای مجازی افزایش دهند تا در دام کلاهبرداران دچار نشوند.

 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان گفت: شهروندان برای افزایش آگاهی خود هنگام استفاده از فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز