بازگشت ۹۸ درصدی معتادان به اعتیاد/طرح های ضربتی جمع آوری معتادان کارساز نیست

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۰:۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۵۷۸۶۵
بازگشت ۹۸ درصدی معتادان به اعتیاد/طرح های ضربتی جمع آوری معتادان کارساز نیست
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح های ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر کارساز نیست، گفت: در گذشته بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود داشت که با اقدامات موثر این آمار دستگاه های مسئول به ۹ هزار نفر رسید.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، رسول خضری ، با انتقاد از اینکه طرح های ضربتی برای جمع آورمعتادان متجاهر کارساز نیست، گفت: بیش از 9 هزار معتاد متجاهر در پایتخت وجود دارد که 10 درصد از این تعداد را زنان تشکیل می دهند بنابراین وجود این تعداد معتاد متجاهر نشانه کارساز نبودن طرح های ضربتی و کافی نبودن تلاش ها برای ساماندهی است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش ارائه شده از سوی وزارت کشور حاکی از سیر نزولی و کاهش 10 درصدی معتادان متجاهر دارد، افزود: مقام معظم رهبری بر ضرورت مدیریت آسیب های اجتماعی از جمله کاهش معتادان متجاهر تاکید جدی دارند؛ البته در گذشته بیش از 10 هزار معتاد متجاهر در تهران وجود داشت که با اقدامات موثر دستگاه های مسئول به 9 هزار نفر رسید که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باید در اولویت دستگاه های مسئول قرار گیرد، ادامه داد: بیماری های عفونی و آسیب های اجتماعی از ناحیه این افراد جامعه را تهدید می کند بنابراین به صورت جدی می طلبد جمع آوری و ساماندهی اصولی آنها در دستور کار قرار گیرد.

کمپ های ترک اعتیاد به مدت سه هفته تا یک ماه به معتادان خدمات رسانی می کنند در حالی که روان درمانی اعتیاد دو سال زمان می برد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه کمپ های ترک اعتیاد به مدت سه هفته تا یک ماه به معتادان خدمات رسانی می کنند در حالی که درمان اعتیاد به مدت 6 ماه تا دو سال زمان می برد، تصریح کرد: پاکسازی جسمی و فیزیکی فرد معتاد را می توان در مدت زمان 6 ساعت تحقق بخشید اما روان درمانی اعتیاد 2 سال زمان می برد.

خضری با تاکید بر اینکه کنترل اعتیاد بدون انجام روان درمانی زمینه بازگشت به اعتیاد را فراهم می کند، تصریح کرد: اعتیاد بیش از آنکه بیماری جسمی باشد بیماری روانی تلقی می شود و نمی توان جسم معتاد را از اعتیاد پاک کرد اما روان معتاد درگیر آن باشد در واقع روان درمانی درمان اصلی اعتیاد به شمار می رود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با بیان  اینکه توانمندسازی معتادان متجاهر باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید به درمان ریشه ای اعتیاد توجه جدی شود و اعتیاد را از سرچشمه خشکاند البته از این مهمتر در راستای شناسایی و رفع عوامل زمینه ساز اعتیاد نیز باید گام های جدی برداشته شود.

بازگشت 98 درصدی معتادان به اعتیاد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فاکتورها و عوامل بسیاری در اعتیاد نقش دارند که باید رفع شوند با یادآوری بازگشت 98 درصدی معتادان به اعتیاد، افزود: این آمار در کشورهای اروپایی 90 درصد است؛ البته آمارهای واقعی معتادان در کشور ارائه نمی شود./

 

خانه ملت

 

نظر شما