نمایش کتاب مقدس اورشلیم در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران

۱۳۹۶/۱۰/۱۵ - ۰۹:۳۳:۰۱
کد خبر: ۶۵۸۵۲۶
نمایش کتاب مقدس اورشلیم در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران
کتاب مقدس اورشلیم از گنجینه موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران به مناسبت آغاز سال نو میلادی تا پایان دی ۹۶ در معرض نمایش قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای خود از بخش نادیده‌ها، کتاب مقدس اورشلیم را به مناسبت آغاز سال نو میلادی در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

این کتاب نفیس در سال ۱۹۷۴ میلادی به زبان فرانسه در پاریس منتشر شده و برگرفته از چاپ پیشین همین اثر است که در سال ۱۹۵۵ تحت نظر مدیر مدرسه مسیحی فرانسوی زبان اورشلیم با همراهی یک تیم متخصص و مترجم چاپ شده است.

از نقاط قوت این اثر می‌توان به توضیحات و مقدمه‌های مفصل درباره عهد عتیق اشاره کرد که مخاطب را کاملاً از تاریخ این مجموعه متون مقدس و آثار منتشر شده درباره آن مطلع می‌سازد. علاوه بر آن، پانوشت‌های دقیق برای آیات، تعابیر و تفاسیر متعددی از عبارات را به دست می‌دهد و از این نظر خواننده با ترجمه‌ای غنی و جامع رو‌به‌رو است. همچنین تصویرگری سالوادر دالی نقاش فراواقع‌گرای اسپانیایی در بخش‌های مختلف کتاب به دلپذیری اثر افزوده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این کتاب نفیس می‌توانند تا پایان دی ۹۶ از ساعت ۸ تا ۱۶ به موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند، مجموعه نیز تا ساعت ۱۷ فعال است.

 

نظر شما
پرونده ویژه