چرا شیر غنی شده به افزایش قد کودکان کمک می‌کند؟

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۰۸:۳۹:۲۶
کد خبر: ۶۵۹۰۰۰
آیا فکر می‌کنید فرزندتان به اندازه کافی قد نکشیده است؟ بدون شک به عنوان یک مادر یا پدر دوست دارید فرزند شما رشدی سالم و طبیعی داشته باشد. جای نگرانی نیست!

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری برنا، به کمک تغذیه مناسب و مصرف ویتامین‌ها واملاح مورد نیاز  می‌توان تا حد بسیار زیادی به رشد و قدکشیدن طبیعی کودکان کمک کرد. یکی از بهترین و سالم‌ترین راه‌ها مصرف شیر غنی شده است که این املاح و ویتامین‌ ها را به طور کامل در اختیار کودک شما قرار می‌دهد. 

 
چرا شیر غنی شده به افزایش قد کودکان کمک می‌کند؟
 
اگرمی‌خواهید بدانید این ویتامین‌ها و مواد معدنی کدامند و از چه طریقی دریافت می‌شوند ادامه این مطلب رابخوانید.
 
افزایش قد کودک بامصرف شیر غنی شده حاوی ویتامینD و روی
 
ویتامین D
بسیاری از کودکان به دلایل ژنتیکی قادر نیستند به اندازه کافی و مناسب قد بکشند. بنابراین، والدین باید تهیه غذاهایی را که منبع ویتامین D هستند در اولویت قرار دهند. ویتامین D در واقع یک شتاب‌دهنده رشد فیزیکی در کودکان است و در عین حال از بروز ریکتز و فرسایش استخوان جلوگیری می‌کند. فسفر و کلسیوم موجود در ویتامین D در زمانی کوتاه به رشد سریع جسمانی کودک و افزایش قد او کمک می‌کنند.
 
زینک (روی)
اگر احساس می‌کنید قد کودک شما رشد کافی نداشته و کوتاه مانده است، از مصرف روی غافل نشوید زیرا این ماده معدنی موجب از سر گرفته شدن رشد استخوان‌ می‌شود. روی را می‌توانید به طور طبیعی با تهیه تخم‌مرغ و گوشت قرمز برای فرزندانتان تامین کنید. برنامه‌‌های غذایی را طوری ترتیب دهید که زینک یا همان روی درآن‌هانقشپررنگیداشتهباشد.
 
سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی که به افزایش قد کودکان کمک می‌کنند
 
ویتامین A
ویتامین A که به آن رتینول نیز می‌گویند یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای افزایش قد در کودکان است. باید غذاهایی را برای کودکتان انتخاب کنید که مقدار زیادی از این ویتامین داشته باشند. ویتامین A علاوه بر کمک به افزایش قد کودکان، برای استخوان‌ها تولید کلسیم می‌کند و رشد بدن را تقویت می‌کند. به طور خلاصه، کلم بروکلی، هلو و بسیاری از میوه‌ها سرشار از ویتامین A هستند.
 
ویتامین B Complex 
این ویتامین نقش‌های چندگانه‌ای در رشد جسمانی کودک بازی می‌کند. ۱۱ ویتامین، تشکیل دهنده ویتامین B Complex هستند و به ساخت بدن کمک می‌کنند. به غیر از این ۱۱ ویتامین، ویتامین B12 یا کوبالامین عاملی است که بدون تخریب استخوان‌ها و بافت‌ها موجب افزایش قد می‌شود. متخصصان کودک برای کمک به بلند شدن قد کودکان برای آن‌ها ویتامین B Complex را تجویز می‌کنند.
 
ویتامین C
ویتامین C یا اسکوربیک به طور طبیعی برای افزایش سرعت رشد و بلوغ جسمانی ضروری است. این ویتامین که مختص رشد و نمو بدن است، باید حتما در برنامه غذایی کودکان گنجانده شود تا روند رشد جسمانی و قد کشیدن کودک با تاخیر روبرو نشود. مرکبات، موز و آووکادو برخی از مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند برای تغذیه استخوان‌ها، تشکیل کلاژن‌های جدید و تجدید قوای جسمانی هستند. 
 
ویتامین F
این ویتامین حاوی پُلی چربی غیر اشباع و ترکیبات دیگری برای رشد سلول‌ها، ترمیم و ساخت استخوان‌ها و جلوگیری از ضعف بدن است. علاوه بر این، روند رشد را در کودکان سرعت می‌بخشد. فرزندانتان را به خوردن غذای دریایی عادت دهید. مصرف ماهی سالمون و روغن کانولا نیز برای رشد آن‌ها در دوران بلوغ و نوجوانی پر فایده است.
 
ویتامین K
بدن برای رشد مناسب استخوان‌ها نیاز به کلسیم دارد. مطالعات انجام شده بسیاری نقش ویتامین K را در تقویت روند رشد اثبات کرده‌اند. بنابراین کودکان نیز برای جلوگیری از بروز فرسایش استخوان‌ها و افزایش سرعت قد کشیدن باید از مواد حاوی ویتامین K تغذیه کنند.
 
کلسیم
کلسیم به ماده معدنی رشد دوباره معروف است و در رشد و نمو کودکان یک عنصر اساسی محسوب می‌شود. با این حال گاهی کودکان به دلیل مصرف ناکافی مواد غذایی حاوی کلسم، با کمبود آن مواجه می‌شوند. مصرف مواد غذایی مثل شیر و موز، محصولات لبنی مثل ماست و پنیر به رشد و حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.
 
منیزیوم
منیزیوم با تقویت استخوان‌ها بافت عضلانی را نیز تقویت می‌کند. منیزیوم با همکاری فسفر موجب افزایش رشد جسمانی کودکان می‌شوند.
 
منبع: کتاب کاله
 
نظر شما