معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران مطرح کرد ؛

آنقدر در شهرداری در زمینه باغات و پهنه بندی تخلف شده که طرح تفصیلی دیگر موضوعیت ندارد

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۹:۵۲:۳۰
کد خبر: ۶۵۹۳۷۷
آنقدر در شهرداری در زمینه باغات و پهنه بندی تخلف شده که طرح تفصیلی دیگر موضوعیت ندارد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران : از نظر من برنامه کالبدی تفصیلی و جامع هیچ وقت ملاک عمل در شهرداری نبوده است، چرا که آنقدر در باغات و پهنه‌بندی تخلف صورت گرفته است که دیگر حتی موضوعیت هم ندارند و کاملا کنار گذاشته شدند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، حجت الله میرزایی (معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران) گفت: برنامه‌های تفصیلی و جامع سالهاست در دنیا کاربرد خود را از دست داده‌اند.

به نظر من براساس رویکرد جدیدی که در دنیا حاکم بوده این اقتصاد است که همه چیز را تعیین تکلیف و مشخص می‌کند که پهنه‌بندی کالبدی باید چگونه باشد، از سوی دیگر برنامه‌های تفصیلی و جامع اساسا مختص دهه 70 میلادی است و فقط در آن زمان بود که بر اساس کالبد، کاربری اجتماعی، خدمات و فضای سبز را مشخص می‌کردند.

وی با بیان اینکه هر چند از نظر من برنامه کالبدی تفصیلی و جامع هیچ وقت ملاک عمل در شهرداری نبوده است چرا که آنقدر در باغات و پهنه‌بندی تخلف صورت گرفته است که دیگر حتی موضوعیت هم ندارند و کاملا کنار گذاشته شدند گفت : طرح تفصیلی و طرح جامع طرح‌های کالبدی هستند و فقط نوع پهنه‌بندی‌ها را از نظر فضایی مشخص می‌کنند. طرح جامع اهداف کلان را مشخص می‌کند، اما برای شرایط اقتصادی و مالی، حوزه‌های اجتماعی شهرداری تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نمی‌کند، اما در برنامه توسعه است که مشخص می‌کنیم شهرداری چگونه باید تامین مالی و هزینه کرده و همچنین چه کسب‌وکارهایی در شهر راه بیفتد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران با گفتن از اینکه درباره رویکرد شهرداری در برنامه سوم توسعه در رابطه با انتخاب پیمانکاران، قاعدتا ما به دنبال حداکثر رقابتی کردن و شفافیت در این حوزه هستیم افزود : اما اینکه محتوا چه خواهد بود، نمی‌توانم نظر قطعی بدهم. البته شفافیت، رقابت‌پذیری حداکثری و همین طور مشارکت پیمانکاران در تامین مالی پروژه‌ها رویکرد اصلی ما در این رابطه است و این سه قاعده رعایت خواهد شد.

 وی در ادامه درخصوص بحران نیروهای مازاد در شهرداری که در 6 ماهه آخر مدیریت شهری قبلی استخدام شدند و بخش عمده منابع صرف حقوق دادن به آنها می‌شود چنین گفت :  مسئولیت برنامه‌ریزی بر عهده معاونت منابع انسانی است. آنها در حال تهیه طرحی در این خصوص هستند، اما هنوز طرح به اتمام نرسیده است، با واگذاری تصدی‌ها و برون‌سپاری بخشی از معضل قابل حل است.

حجت الله میرزایی در خاتمه مطرح کرد : موفقیت برنامه سوم شهرداری به اتوریته و شکل نظارتی بستگی دارد که شورای شهر صورت خواهد داد. ناظر اصلی برنامه، شورای شهر است و در هر دوره مدیران سعی می‌کنند  آنقدر که دامنه اقتدارشان افزایش پیدا می‌کند رفتار کنند و به نظر من متولی اصلی برنامه یکی معاونت برنامه‌ریزی و  دیگری شورای شهر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز